Van het weekend weer even bezig geweest met de 75.
Na montage van de andere kop starte ze gelijk! erg mooi dus.... helaas loopt ze alleen niet lekker.
Ik heb t idee dat 1(of2?) cilinders niet goed meelopen.
Stationair staat ze erg te stampen en te schudden. Als ik gas geef is t minder (maar nog niet goed).
Daarbij heb ik het idee dat ze te langzaam in de toeren klimt als ik gas geef.
Als ik de bougie kabels 1 voor 1 los trek merk ik op alle 4 cilinders verschil. dus slechter lopen wanneer ik een kabel los trek.
gecontroleerd reeds:
-bougie's
-bougie kabels
-verdelerkap
-bobine + babel
-timing nokkenassen/krukas
Iemand nog een sugestie waar ik naar kan kijken?
Compressie meter heb ik helaas niet, anders had ik die wel even gemeten.
Wat ik overigens ook vreemd vind is dat toen ik de kleppendeksel eraf haalde de olie eruit kwam stromen. Olie staat dus tot aan de rand en iets hoger. Is dat normaal?? de vorige keer (bij de oude kop nog) had ik dit niet.
O,ja ik weet wel dat 1 nok van de uitlaat nokkenas niet helemaal 100% is. begint iets een scherp puntje aan te komen, die moet ik nog vernieuwen, maar daar kan ie toch niet zo beroerd van lopen lijkt me??
Misschien te krappe klepspeling? (inlaat staat tussen 0.30 en 0.35 gemiddelt) dat is te krap weet ik, maar heb op dit moment geen klepstel plaatjes bij de hand en wil haar graag even goed horen lopen. Kleppen stellen wilde ik gelijk doen met nokkenas vervangen.
Alvast bedankt voor de tips!!