lex thissen

polyuritaane busjes in de ophanging (75)

do apr 05, 2007 22:43

Hoi.

Ik heb wat nieuwe bussen nodig in mijn ophanging van de V6. Ik zag vanmiddag dat bv dat het rubber van de link tussen de stabi en draag arm "voor" er nogal slecht aantoe was ( zit wel een RS 30 mm onder ).
Ik zit te denken om er dan meteen polydinges in te zetten, MAAR,.....heeft dit spul een beetje uithouding vermogen :?: maw hoelang gaat dit mee.


Mvg Lex.

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

do apr 05, 2007 22:55

Zelf heb ik geen ervaring met gebruik van stijvere silentblocks, maar wel met een (achteraf) te dikke voorste stabilisator.

Ik vermoed namelijk dat als je de boel te stijf maakt, de bevestigingspunten van de stabilisator zelf weleens zouden kunnen gaan (haar)scheuren. Dit gebeurde bij mij althans. Nu is een te dikke stabilisator natuurlijk niet helemaal hetzelfde als te stijve rubbers, maar de trillingen zullen toch ergens in moeten verdwijnen, of niet :?:
Nu weet ik trouwens niet of het plaatwerk rondom de grondplaten van de ophangpunten af-fabriek sterker is uitgevoerd al bij mijn Alfetta destijds.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

do apr 05, 2007 23:20

Wat je ook kan doen nu het standaard spul het begeeft, is tussen je stabi en je draagarmen uniball botjes te monteren.
Maximale stijfheid en bij af en toe schoonmaken en invetten gaat het lang mee.

Bevestiging van je stabi aan je auto is te versterken door ipv 2 beugeltjes er 4 te monteren (2 links en 2 rechts). Dan verdelen de krachten zich wat beter. Het probleem van de relatief slappe neus van de Alfetta GT(V) blijft echter.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

lex thissen

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 06, 2007 18:04

Goed,.....dat het niet gezond zou zijn voor de ophanging en de auto in het algemeen, daar kan ik me wel in vinden. Het is nl wel het plan om dit spul onder TB te bouwen,...aangezien deze wat vaker het cicuit zal zien, en dan wordt deze ook op de betreffende plaatsen verstevigd.

Maar hoe houd dit poly spul zich in de regel, voor dagelijks verkeer en dus meer KM's, ik zit met name te denken aan de Wat stangen en eea aan het voor terrein


Lex.

lex thissen

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 06, 2007 18:11

BTW @ _Pieter_.

Ik heb al eens geexpirimenteerd met Uniball's in de Wat stangen, Deze heb ik eraf gegooid ( liggen nu op de plank :roll: ) ik werd op een gegeven moment een beetje moe van het gerammel onder de auto, na onderzoek bleken de kogels en vatting behoorlijk te zijn uit gelubberd,..

Vandaar ook eigenlijk mijn vraag over Polyurithane..



Lex.

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 06, 2007 19:28

poly.... nog wat in de vorm van powerflex is gewoon goed! beter dan origineel en neit zo veel rammels als met vaste verbindingen...
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

matthijs
Full Member
Full Member
Berichten: 452
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:04
Locatie: Houten
Contacteer: Website

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 06, 2007 20:14

mooi spul polyurethaan. Ik gebruik het op mn werk voor demping van bepaalde beweigingen in machines. Gaat ontzettend lang mee en je hebt het in verschillende hardheden. Voor autos is het naar mijn mening de beste strakke oplossing. Soms gebruikt men ook wel teflon, dat glijdt mooier maar lubbert na een tijdje wel uit en het neemt water op. Ook heb ik wel eens gezien dat men delrin gebruite. Veel goedkoper maar ook veel harder. (ik heb ooit opel gereden en op de opelclub waren ze hier erg bedreven in)

Ik ga misschien die bussen voor mijn 75 zelf maken. Op een draaibank kan je het spul redelijk bewerken. Om er aan te kopen zou ik online shops proberen. Meestal goedkoper en het makkelijkst om aan dit soort exotische dingetjes te komen. Het hoeft niet duur te zijn...bij opels niet altans
edit:
eerste google searche link Ik denk niet dat ik hier zelf een dag voor ga kloten
Auto's... leuk, motorfiets, leuker!

lex thissen

Re: RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

za apr 07, 2007 00:21

poly.... nog wat in de vorm van powerflex is gewoon goed! beter dan origineel en neit zo veel rammels als met vaste verbindingen...
Ik denk dat ik het gewoon maar eens ga proberen dan, ik heb vanmiddag al ff bij " d'n Prins " op de site zitten brousen, maar dat setje wat ze bij Alfisti.net hebben ziet er ook niet verkeerd uit.

Thxs Lex.

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1856
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

za apr 07, 2007 20:59

setje bij alfisti ziet er leuk uit,setje achter,setje voor :wink: hmm

eens over na gaan denken,maar dan wil ik ook andere schokkers /stabi/veren :oops: wordt dan toch wel prijzig :cry:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo
33SW 1.7ie '94
155 3.1 Savali 1994

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 27, 2007 14:48

33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: polyuritaane busjes in de ophanging (75)

vr apr 27, 2007 15:21

La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Algemene Technische vragen”