Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

Opkrikpunten Spider IV

vr apr 06, 2007 10:26

Waar kan ik mijn Spider IV het beste opkrikken?

Er staat me iets bij de de originele opkrikpunten eigenlijk niet goed zijn, wie heeft uitsluitsel?
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Gebruikersavatar
gtv 105.21
Full Member
Full Member
Berichten: 493
Lid geworden op: di dec 28, 2004 09:23
Locatie: Twello, Gelderland

RE: Opkrikpunten Spider IV

vr apr 06, 2007 15:35

licht er aan wat de staat is van de krik punten, ik persoonlijk krik de auto altijd op aan de voorkant onder de dwars balk achter het carter en achter onder het diffhuis en zet dan assteunen onder de krik steunen, zo staat de auto ook in de winter opgeborgen, maar moeten ze wel goed zijn.


zijn de kriksteunen slecht of vertrouw je het niet dan assteunen onder de voor en achter as.



:twisted:
lid nr 00670

bertone gtv 2000 toch nog steeds de mooiste

Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

RE: Opkrikpunten Spider IV

vr apr 06, 2007 15:40

Dus onder het diff-huis is geen probleem? En dan assteuntjes onder de as?
Maserati Ghibli 306Pk Grigio Vulcano '94
Alfa Spider Typo Quattro Bianco '93
Mijn ex - 156 SW 1.9 jtd 147pk Intrax HDA en 18" Novitec N8

Gebruikersavatar
Bertoontje
Full Member
Full Member
Berichten: 470
Lid geworden op: ma jan 22, 2007 22:05
Locatie: zuid-limburg

RE: Opkrikpunten Spider IV

vr apr 06, 2007 17:02

krikpootjes als het even kan nooit gebruiken [-X

als je het toch doet, ...veroorzaak je haarscheurtjes...met alle ellende vandien!! dat wordt dan weer goed verzorken met textiel enzo :(

voor is de dwarsbalk een goede keuze, achter zou ik hem niet op het diif pakken maar op de as.. krikpootje onder de as en dan zover over mogelijk naar buiten.
Oud: Guilietta 1.6 (1983) , Alfa 75 1.8ie (1991), Alfa 145 1.6TS 120pk (1999), Alfa 147 1.6TS 105pk (2004), Alfa 147 2.0 (2006)
Huidig: Guilietta Turismo 2.0 JTDM (2014)
Trots: Bertone GTJ1300 uit 1972 zelfstandig gerestaureert... :D

Terug naar “Algemene Technische vragen”