Er zijn er meer die het licht gezien hebben. We kunnen weer zonder schuldgevoel het weekend lekker gassen.
Adios, JR
De steek van het verhaal is dat de aarde van nature opwarmt. Dat klopt ook wel, echter weten we niet of die opwarming sneller gaat door toedoen van de mens. De vraag is of de aarde deze veranderingen aan kan. Ja, makkelijk. In de tijd werd er door supervulkanen in een enkele dag net zoveel CO2 uitgestoten als de mensheid in vele tientallen jaren heeft geproduceerd. De aarde kan het wel aan, maar wat zijn de gevolgen voor de mensheid................ Dat zijn de vragen die vaak onderschat worden. het komt er dus op neer dat we eigenlijk alleen aan ons zelf denken. Terecht ook, zo is de mens nu eenmaal.Er zijn er meer die het licht gezien hebben. We kunnen weer zonder schuldgevoel het weekend lekker gassen.
Adios, JR
De steek van het verhaal is dat de aarde van nature opwarmt. Dat klopt ook wel, echter weten we niet of die opwarming sneller gaat door toedoen van de mens. De vraag is of de aarde deze veranderingen aan kan. Ja, makkelijk. In de tijd werd er door supervulkanen in een enkele dag net zoveel CO2 uitgestoten als de mensheid in vele tientallen jaren heeft geproduceerd. De aarde kan het wel aan, maar wat zijn de gevolgen voor de mensheid................ Dat zijn de vragen die vaak onderschat worden. het komt er dus op neer dat we eigenlijk alleen aan ons zelf denken. Terecht ook, zo is de mens nu eenmaal.Er zijn er meer die het licht gezien hebben. We kunnen weer zonder schuldgevoel het weekend lekker gassen.
Adios, JR
Waarom nu deze reactie. Ik ben zelf wetenschapper en volg net zoals velen de ontwikkelingen op dit gebied. Echter moet ik wel zeggen dat ik steeds vaker bedenkingen heb bij de publicaties. Op dit moment zijn er net zoveel tegenstanders als voorstanders van de opwarming door de mensheid-theorie. Of de aarde nu wel of niet door de mensheid opwarmt, we moeten wat doen aan die uitstoot. Het is niet alleen CO2, maar nog veel meer. Schone auto's moeten er gewoon komen. En wat dacht je van het simpelweg opraken van de olievoorraden (ook daar bedenkingen over). Laat die schone auto's maar komen, maar als ik maar af en toe met de klassieker mag rondtuffen
Ik haal hiervoor bijna een applaussmiley uit mijn doos van Pandora , want ik kan mij hier helemaal in vinden . Bijna , omdat ik in de plaats toch gratis onderwijs of iets dergelijks zou voorstellen .Ik vond wel opmerkelijk dat de mens met uitademen meer CO2 genereert dan auto's. De oplossing is volgens mij veel simpeler: zorgen dat we met minder mensen zijn. We ademen dan minder CO2 uit en hebben ook minder auto's nodig. Dus stoppen met dat gezin-geneuzel van CDA en CU, afschaffen van kinderbijslag, vergoedingen voor kinderopvang, en andere kind-stimulerende maatregelen. Die zijn sowieso oneerlijk tegenover bewust (of onbewust) kinderloze stellen.
Adios, JR (vader van 2 kinderen)
Uit oogpunt van minder menschen; wel eens gekeken hoeveel bewoners er (binnen nu en pakweg 10 jaar) in de Aziatische landen 'lopen te ademen'...Ik vond wel opmerkelijk dat de mens met uitademen meer CO2 genereert dan auto's. De oplossing is volgens mij veel simpeler: zorgen dat we met minder mensen zijn. We ademen dan minder CO2 uit en hebben ook minder auto's nodig. Dus stoppen met dat gezin-geneuzel van CDA en CU, afschaffen van kinderbijslag, vergoedingen voor kinderopvang, en andere kind-stimulerende maatregelen. Die zijn sowieso oneerlijk tegenover bewust (of onbewust) kinderloze stellen.
Adios, JR (vader van 2 kinderen)
Weet ik; op mn vorig adres had men het onnozele plan om er 18 in onze backyard te plaatsen (en ja ik weet wat t NIMBY effect betekendfRank: Windmolens? Het kost meer energie om ze te maken, te transporteren en weer te recyclen dan ze opleveren, met een beetje pech.
Manu noemt dat het gouden kalf van Kyoto .CO2 is op dit moment niks meer of minder dan een excuus voor regeringen om de burger geld uit de zak te kloppen, zoals zure regen dat vroeger was (is de regen nu niet zuur meer dankzij het beleid? Laat me niet lachen!). De waarheid is dat NIEMAND werkelijk weet waarom de aarde opwarmt en of dat buitenproportioneel is en/of door de mens veroorzaakt wordt. De tijdspanne van een paar eeuwen dat wij de temperatuur meten is domweg te kort. Daarbij hebben we ook alle andere variabelen niet gemeten. Hoe meet je de zonne-activiteit? En is die niet direct de oorzaak van de toenemende temperatuur? Wie kan aantonen dat het percentage CO2 in de atmosfeer in een paar honderd jaar significant is toegenomen?