Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Plakkende remmen Junior Zagato

za mar 24, 2007 19:19

Hoofdremcilinder is het probleem. (Dat stond er toch al????)

@ Jan: Met :stalen remleidingen, worden waarschijnlijk staalomvlochen rem slangen bedoeld :wink: )
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: Plakkende remmen Junior Zagato

za mar 24, 2007 19:43

Hoofdremcilinder is het probleem. (Dat stond er toch al????)

@ Jan: Met :stalen remleidingen, worden waarschijnlijk staalomvlochen rem slangen bedoeld :wink: )
dan toch nog een vraagje, dat is toch alleen voor naar de remklauw :?:
lijkt mij knap prijzig om alles daarmee te vervangen.
en zijn die dan zoveel beter dan de gewone koperen :?:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: Plakkende remmen Junior Zagato

za mar 24, 2007 20:53

Die slangen vervangen de rubberen slangen en kosten iets van 65-70 euro voor een complete set dus dat valt wel mee.. :wink:

Maaruh: Zij die compensatieboringen nu al gecontroleerd en/of de vrije slag tussen de stift van de rembekrachtiger en de hoofdremcilinder ( 1-1.5 mm) :?: :?:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Plakkende remmen Junior Zagato

zo mar 25, 2007 13:50

Met betrekking tot de remslangen, De koperen leidingen die er origineel inzitten voldoen prima, Het gaat om de laatste stukjes, van de koperen leiding naar de voorremklauwen, de slangen dus. je hebt er 3 nodig, 2 Voor de voorremklauwen en 1 bij de achteras.

Het grote voordeel van deze staalomvlochten remleidingen is dat ze niet uitzetten. Er komt nogal wat druk op het remsysteem te staan. In het begin als de originele slangen nog goed zijn is er geen probleem. Na verloop van tijd echter word het rubber van buiten hard en droog en van binnen lost de remvloeistof de slangen langzaam maar zeker op. Wat er dan gebeurd is dat bij remmen de slang de druk niet meer aankan, en in plaats van all druk naar de remzuiger te brengen de slang iets "opblaast" en dus wat druk verlies waardoor je wagen bv scheef kan gaan trekken omdat de remslang aan de andere kant zijn werk wel nog gewoon doet en wel alle druk naar de zuiger brengt. Als de druk nu weer wegvalt omdat je de rem loslaat moet er meer vloeistof terug vloeien om de remblokken van de schijf te laten komen. Doordat het rubber iets is opgelost, er meer vloeistof terug moet blijft de rem "hangen/plakken".

Bij staalomvlochten remleidingen heb je dit probleem niet immers de rubberen slang is ingepakt in een harde omhulsel dus de slang kan niet uitzetten hierdoor gaat alle remdruk daar waar die naartoe moet, naar de remzuiger en even snel onbellemerd weer terug.
Tevens zijn deze remslangen aan de binnenkant natuurlijk van modernere matrialen gemaakt waardoor het rubber beter bestand is tegen remvloeistof. Onderhoudsvrij is het nooit maar goed voor jaren en jaren remplezier.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Dus aangezien er toch een ander gedemonteerd moet worden om je probleem op te lossen en het remsysteem dus doorgespoeld en ontlucht moet worden zou ik er zowiezo staalomvlochten remslangen op zetten. BF Goodridge levert deze alsmede diverse andere winkels. Kijk ook op http://www.dutchpowertrading.nl >> http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... e/alfa.htm
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 498
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Plakkende remmen Junior Zagato

zo mar 25, 2007 23:04

helemaal duidelijk.
thanks allemaal, morgen ga ik ermee aan de slag.
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
Zagato1979
Junior Member
Junior Member
Berichten: 87
Lid geworden op: do mar 22, 2007 11:26

RE: Plakkende remmen Junior Zagato

di mar 27, 2007 12:13

Allemaal bedankt voor de reacties. Hier kan ik absoluut mee uit de voeten.

Rees-Cees

Re: RE: Plakkende remmen Junior Zagato

di mar 27, 2007 12:44

Check ook eens de remslangen of die niet dichtzitten.
dit is het enige juiste antwoord wat er tot nu toe gegeven is.

(het kan natuurlijk ook een tube bisonkit zijn die onder je pedaal is leeg gelopen)

Terug naar “Algemene Technische vragen”