cuoresportivo33
Member
Member

RE: synchroon stellen gaskleppen 33 16v

za mar 24, 2007 18:17

Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan. Het blok lijkt mij nog goed in de rubbers te zitten want wanneer ik aan het blok trek gaat de carrosserie mee.

Had helaas nog geen vacuummeter tot mijn beschikking dus ik heb met een schroevendraaier een paas combinaties geprobeerd. (2 slagen los, 2 slagen vast), maar geen echt resultaat.

volgende week heb ik vacuummeters en dan zal het een stuk beter gaan

Speeder

Re: RE: synchroon stellen gaskleppen 33 16v

za mar 24, 2007 18:29

Ik ben vandaag eens aan de slag gegaan. Het blok lijkt mij nog goed in de rubbers te zitten want wanneer ik aan het blok trek gaat de carrosserie mee.

Had helaas nog geen vacuummeter tot mijn beschikking dus ik heb met een schroevendraaier een paas combinaties geprobeerd. (2 slagen los, 2 slagen vast), maar geen echt resultaat.

volgende week heb ik vacuummeters en dan zal het een stuk beter gaan
Met een vacuummeter gaat het vast stukken beter! Wanneer een gasklep net iets meer ingesleten is, of ietsje anders op de as zit heb je al verschil...

Huib
Guru
Guru

ma mar 26, 2007 08:49

Je kunt ze afstellen met een set vacuummeters of als je de mogelijkheid hebt met een diagnose computer.

Deze laatste is beter omdat je dan het vermogen per cilinder meet i.p.v. de luchtstroom.
:?: Ik kan me niet voorstellen dat de motronic van de 33 16v onderscheid maakt in de hoeveelheid ingespoten brandstof per cilinder. Laat staan dat hij het vermogen kan berekenen. Leg eens uit?
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Speeder

ma mar 26, 2007 12:07

Je kunt ze afstellen met een set vacuummeters of als je de mogelijkheid hebt met een diagnose computer.

Deze laatste is beter omdat je dan het vermogen per cilinder meet i.p.v. de luchtstroom.
:?: Ik kan me niet voorstellen dat de motronic van de 33 16v onderscheid maakt in de hoeveelheid ingespoten brandstof per cilinder. Laat staan dat hij het vermogen kan berekenen. Leg eens uit?
Je meet de totale massa lucht die naar binnen gaat met de luchtmassameter voor het inlaatspruitstuk. Vanaf het inlaatspruitstuk gaat het naar alle 4 de cilinders, en zal in alle 4 de cilinders even veel ingespoten worden. Wat gebeurt er nu als er 1 gasklep minder ver open staat? Volgens mij komt er dan minder lucht binnen, en zal naar verhouding dus te veel benzine ingespoten worden. Ik kan me voorstellen dat je de onderdruk na de gasklep meet met een vacuummeter. Of dat ook kan met een diagnosecomputer betwijfel ik inderdaad ook...

Iwema
Junior Member
Junior Member
Contacteer: Website

RE: synchroon stellen gaskleppen 33 16v

ma mar 26, 2007 13:25

Dit gaat veel beter met een diagnosecomputer.

Je meet niet de luchtstroom maar het motorvermogen per cilinder.

Dit kan alleen maar goede waarden geven als de lucht en brandstof voorziening optimaal.is.

Als een motor met vacuum meters is afgesteld krijg ik de stationair en deellast vaak nog veel beter.

Mijn advies ga naar iemand met een diagnosecomputer.

Hugo Iwema

Terug naar “Algemene Technische vragen”