klikkerdeklik
Dus mensen investeer in goede deugelijke assteunen kan niet vaak genoeg gezegd worden

Voordat ze met zo'n wet komen zullen we ze er dan even op wijzen dat de trauma helicopter een initiatief is van de ANWB?Ik las het ook net, volgens mij gebeurde er een tijdje terug ook al zoiets. Nu maar hopen dat er in dit overgecontroleerde land niet een wetje komt dat je verbiedt nog aan een auto te sleutelen tenzij je een certificaat of opleiding hebt (ze zijn er gek genoeg voor).
Ik vind het triest voor het slachtoffer, maar ìk zou nooit onder een niet-gezekerde (met banden ofzo) auto gaan liggen.
Aan de andere kant, het artikel is wel erg summier dus we weten niet wat er precies is gebeurd.
Chris
Dat lijkt me meer een kwestie van kiezen waar je de beperkte middelen (geld) voor inzet. Voor het bedrag waarvoor je een heli in de lucht houdt (niet alleen het apparaat zelf, maar ook de gehele exploitatie inclusief bemanning, opleidingen, etc., etc.), kan je ook enkele operatiekamers draaiende houden. Ook die kunnen levensreddend zijn. Daarnaast kan je discuteren over de gevallen waarvoor de traumaheli wordt ingezet.De overheid interesseerd het geen enkele moer dat er mensen doodgaan, zo'n helicopter is te duur en dus heeft nederland geen trauma heli vanuit overheidswege..
Volgens mij betaal ik die operatiekamers ook zelf??Dat lijkt me meer een kwestie van kiezen waar je de beperkte middelen (geld) voor inzet. Voor het bedrag waarvoor je een heli in de lucht houdt (niet alleen het apparaat zelf, maar ook de gehele exploitatie inclusief bemanning, opleidingen, etc., etc.), kan je ook enkele operatiekamers draaiende houden. Ook die kunnen levensreddend zijn. Daarnaast kan je discuteren over de gevallen waarvoor de traumaheli wordt ingezet.De overheid interesseerd het geen enkele moer dat er mensen doodgaan, zo'n helicopter is te duur en dus heeft nederland geen trauma heli vanuit overheidswege..
Yep, en als de overheid de traumaheli's volledig zou financieren gaat dat ten koste van het aantal OK's. Of ingrepen. Of de aanrijtijd van gewone ambu's . Of onderwijs. Of dijkverhogingen. Of noem maar wat op. Wat ik bedoel te zeggen is dat het een kwestie is van keuzes, niet van desinteresse . Of die keuzes goed of fout zijn doe ik geen uitspraak over.Volgens mij betaal ik die operatiekamers ook zelf??