Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1150
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 00:05

Vandaag een te verwachte verrassing ondekt..

Beide kriksteunen (voor) zijn rot.
:evil:
Bij beide rondom de kriksteun, waar het gebruikelijk is :x

Linker kriksteun, een gat (waarschijnlijk loopt het nog verder in het plaatwerk) kant van het voorwiel.

rechter kriksteun, geheel rondom de kriksteun rot en waarschijnlijk ook een gedeelte in het plaatwerk. Zit alleen nog aan de dorpel vast.. U-vormig gat er rond dus.

Plan..

linker kriksteun.. geheel roestvrij te maken en een mooi plaatje zoeken.. (Fe ??? , Rvs ??? )

Rechterkriksteun, uit slijpen??, Redden wat er te redden valt?? U vormige plaat rond de kriksteun ???

Hoe te vervangen, eventueel te redden??

morgen wat foto's
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2461
Lid geworden op: wo feb 02, 2005 13:51
Locatie: Baarn

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 01:05

Je kunt en kriksteun fabriceren of kopieren (ik heb er wel eens een stevige buis voor gevonden met ongeveer dezelfde diameter) Die op een stevig plaatje (1.5 of 2.0 dikte i.p.v. standaard 0.8 ) bakken en het geheel inlassen.

Rvs is absolute onzin.

Je kunt ook de kriksteunen weglaten want een 75 krik je daar nooit aan op en het is ook geen apk eis... :!:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8246
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 08:02

Zie mijn website onder "restauratie foto's".

Heb daar toen eerst nieuwe bodem ingelast met versterkt stuk voor kriksteun.
Daar weer een koker opgelast!

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1150
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 11:31

@ alfetta owner... Ziet er super uit, respect voor de gehele restauratie!!!

De kriksteunen zien er goed uit ... net als de gehele auto :lol:

@ guilia tom ... Dacht altijd dat het wel een Apk eis was.

Oke,.. dus beste is om zo ver mogelijk alle roest te verwijderen (incl. doorlopende rotte plaat delen)

Plaatwerk halen van 2 mm
Profiel staal met de zelfde afmetingen zien te vinden

En iemand die goed kan lassen...
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 12:41

Een praktische oplossing is gewoon geen kriksteun en alleen een plaat in de bodem om het gat te repareren.
Tenzij je voor het zicht de kriksteunen weer terug wilt.
Bij mijn Giulietta waren de kriksteunen zelf nog hard en de bodem op die plek heel slecht.
Deze heb ik losgevreesd, gestraald en weer terug gelast op de bodem die ik met een op maat gemaakt plaat had gerepareerd.

De oorzaak van het roest is juist het gebruik van deze kriksteunen.
De bodem is op die plek niet stevig genoeg om de auto mee op te krikken.
De bodem deukt iets in, de roestpreventie raakt beschadigd en weer en wind kunnen hun werk gaan doen met als resultaat dat de kriktseun er vroeg of laat onderuit dondert.

Krik daarom je transaxle altijd van voor op onder het centrale punt en bok hem op onder de draagarmen.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Beezztie
Full Member
Full Member
Berichten: 437
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 20:03
Locatie: Barendrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 15:13

De bodem is op die plek niet stevig genoeg om de auto mee op te krikken.
Kan ik inmiddels beamen helaas... Schade wel weer hersteld maar ik ga het risico niet nog eens nemen. Daarbij heb je idd het probleem dat iedere keer als je de kriksteunen gebruikt je nadien weer tectyl oid moet spuiten, niet handig!
Zoekende naar Scalino of Giulia Super

Gehad: 75 2.0 TS '92 Rosso, 75 3.0 America '89 Rosso, 75 2.0TS 1989 Grigio Medio, Giulia 1600 Super Biscione, Giulia GT Junior '67 Rosso to be GTA Junior Stradale Replica

SCARB nr. 4755

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1600
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 15:42

dan leg je toch een rubber plaatje op je krik moest je hem toch langs daar opkrikken,sommige krikken zijn zo al voorzien

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 16:42

de beschadiging aan de kriksteun zelf met krikken ( :shock: ) is niet het probleem
bij het "deuken" van de bodem omdat deze er eigenijk niet geschikt voor is beschadig je de bescherming op de naden waar de kriksteun op de bodem zit.
Daar zit de bron van het roest.

Als je toch eigenweis de kriksteun gebruikt zet dan je krik zo veel mogelijk richting kokerbalk
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1150
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: Kriksteunen 75

do mar 15, 2007 21:00

Vandaar bij de kriksteunen dikkere plaatdikte aanbrengen??

Afbeelding

Inmiddels heb ik van het gat een rechthoekig vorm gemaakt en de kriksteun zelf nog even laten zitten.

Wat me ook opviel, was dat de ronde dop in het midden heel los zat..
was al van plan om die er even uit te tikken maar kwam al mee met het weghalen van de isolatie mat.
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Terug naar “Algemene Technische vragen”