peter&gaz

Stuurslot alfa spider 2000 zit klem

ma mar 12, 2007 09:46

Voor de winter heb ik mijn alfa in een loods geplaatst met het stuurslot aan. Nu had ik hem daar graag weg gehaald maar ik krijg het contact niet gedraaid omwille dat het stuurslot vast zit. Kan iemand mij helpen hoe ik dit probleem kan oplossen. Heb al verschillende zaken geprobeerd maar niets helpt.

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Stuurslot alfa spider 2000 zit klem

ma mar 12, 2007 14:48

Meestal even aan het stuur trekken terwijl je aan de sleutel draait.

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 12, 2007 15:11

Ik heb het gedaan met de klopsleuteltruc (bekend van RADAR, alle sloten, zelfs de beste veiligheidssloten, open binnen een paar seconden)

de linkerarm door het stuur ervoor zorgend dat de druk van het slot af is en met de linkerhand de sleutel een beetje onder druk zetten in de startrichting.
Met een klein hamertje zachtjes tikken op de sleutel en dan springt hij er wel uit. Althans bij mij wel.
Daarna heb ik voor de zekerheid mijn slot vervangen, het liep al een poosje slecht

succes

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

peter&gaz

ma mar 12, 2007 19:27

Beste Bertonebianco en juultje,

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie. Juultje wat jij mij voorstelt heb ik reeds geprobeerd maar dit mocht niet baten.

Morgen probeer ik zeker de tip van Bertonebianco, want ik ben hopeloos. Nu het mooier weer begint te worden zou ik mijn alfake nog eens graag buiten halen. Ik zou niet graag beginnen met boren, tenzij er geen andere oplossing is. Ik laat jullie weten of ik dit probleemp opgelost krijg.

Jullie zijn echt de top.

Peter

Terug naar “Algemene Technische vragen”