Hoi,
Ik heb vorige week een Spider 2000 Veloce uit 1986 gekocht (met injectie) en heb er al lekker mee gereden en mooi gepoetst enzo. Wat me opviel was dat wanneer de motor koud is, dat hij dan een beetje schokkerig inhoudt wanneer ik heel laag in de toeren rij (bv in de 2e versnelling op een rotonde) en wanneer ik dan gas geef dan is het direct over. Wanneer de motor lekker warm is, dan heb ik er geen last van. Kan iemand mij vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?
Verder denk ik dat 1 of meer kleppen gesteld moeten worden, omdat er onder het kleppendeksel licht tikken te horen is; bij koude motor is dat tikken ietsjes minder.
Is het stellen van de kleppen een specialistisch klusje?
Ook merkte ik dat de versnellingsbak iets kraakt bij het schakelen; alleen bij het in de 1e versnelling zetten en van de 2e naar de 3e opschakelen; verder gaat schakelen zonder kraken. Oja, bij het in de achteruit zetten kraakt hij ook. Als ik heel langzaam schakel, dan kraakt hij niet.
Dit zal vast wel de maken hebben met de synchronisering in de bak, maar kan het kwaad om er mee door te rijden en is reparatie duur?
Verder heb ik al heel wat gelezen op dit forum en ik vind het hartstikke leuk en leerzaam.
groeten,
Sjoerd