Michael_Borgs

Airconditionair Faulty! Contact Workshop

za feb 24, 2007 13:05

Dag mensen,

Ik moet zeggen dat het me deugd doet dat er forums zijn als deze, waar je terecht kunt voor de helpende hand :D

Ik zit namelijk met een probleem.

Ik heb nu een kleine 2 jaar een Alfa Romeo 166 en heb hiermee erg weinig problemen gehad. 1x een nieuwe Homokineetkoppeling en beide wiellagers en de banden in de zoveel tijd laten vervangen (logisch). Zaken als de belangrijke distributie, multiriemen etc. etc. heb ik natuurlijk ook tijdig voor de 60.000 km laten vervangen :)

Verder doe ik eigenlijk al het onderhoud volgens het boekje ;)

Ik heb nu een +/- 85.000 km op de teller staan.
Ik reed vorige week naar Utrecht en weer terug naar huis. De volgende ochtend deed mijn Climate Control plots het niet meer!

De meldingop het ICS systeem; "Airconditionair Faulty! Contact Workshop" kwam angstvallig in beeld... :(

Belangrijk gegeven:
De climate control werkt tot je de ventilator aan zet, want deze wil gewoonweg niet aan om zowel koude als warme lucht in te blazen
:cry:

Nu heb ik alle zekeringen onder het dashbord gecontroleerd, de Unit onder het voorraam bekeken en de Unit boven het linkervoorwiel, ofwel; alle Units die maar iets te maken hebben met Climate Control en/ of aanjager airco etc. etc. van Relais tot Zekering. Ik heb het allemaal gecontroleerd en zelfs de relais doorgemeten op zowel contact als schakel.

Heeft iemand hier enig idee waar dit aan kan liggen? En waar het probleem zit... Op het scherm staat inmiddels de leuke melding "Airconditionair Faulty! Contact Workshop" ?

OF is er iemand die dit probleem herkend?

Alvast bedankt voor iedere reactie...

Michael

supermaarten

RE: Airconditionair Faulty! Contact Workshop

za feb 24, 2007 13:38

de auto zegt het zelf, er zit weinig anders op:

http://www.alfaworkshop.nl/

:wink:

Chili
Full Member
Full Member

zo feb 25, 2007 10:43

Uit ervaring weet ik dat er regelmatig problemen zijn met die Borletti airco van een 166.
Het best laat je het systeem eens uitlezen bij je plaatselijke Alfa garage. De meest voorkomende fouten zijn; het relais van de aanjager onder het plastieken deksel onder voorruit, de zekering (30A) groen van kleur. Is de zekering gesprongen, proberen met een nieuwe, springt de zekering terug, is het de aanjager zelf. Geloof me ik heb er al een stuk of 5 vervangen.
Eén maal heb ik gehad dat er een stuurdraadje van de aanjager ergens gebroken zat (geeft het snelheidssignaal van de aanjager door naar de computer)
De Examiner gaf bij alle drie de gevallen de volgende diagnose: defecte bediening ventilatie.

Ik hoop dat ik u zo van dienst kon zijn.

m.v.g.

Michael_Borgs

zo mar 25, 2007 18:43

Heeft iemand ook een idee wat dit ongeveer gaat kosten? Vorige keer heeft de auto namelijk een aantal dagen bij de garage gestaan voor een storing met ICS en toen hebben ze het niet kunnen fixen. Een aatal dagen later en een kleine 900,- lichter deed hij het ineens wel weer :( ...

PS. Ik heb nog steeds de ICS storing mbt de airco en momenteel doet mijn bijrijdersraam voor; het dan weer wel en dan weer niet...
Even de auto uitzetten en vervolgens na een 30 tot 45 minuten doet het raam het weer wel... :S

Het lijkt mij dat er een aardige storing in de ICS zit, of is dit niet mogelijk?

Ps: Dat uitlezen... Wat is daar een beetje de gemiddelde prijs van?

Alvast bedankt voor de feedback...

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

ma mar 26, 2007 22:28

Storing uitlezen zal je de kop niet kosten

Bij een plaatselijke garage geen alfa dealer was ik voor de 156 ...20 euries kwijt incl reset

dus dat valt mee

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Jobo75
Member
Member

di mar 27, 2007 23:47

Komt helaas vaker voor, zie forum specifiek voor de 166 http://com2.runboard.com/balfaromeo166c ... .f13.t8409
Wellicht vind je hier je antwoord(en)

Terug naar “Algemene Technische vragen”