alf_alfa

RE: 75 V6 QV motor en nu....

vr feb 23, 2007 13:09

Ik sta versteld van de kennis die jullie eigenlijk allemaal genereren, erg goed ;)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 V6 QV motor en nu....

vr feb 23, 2007 15:34

LMM van een 33 16v doet het ook goed.
Wel ff checken of je de juiste injectors hebt (de gele),anders gaat de motronic niet blij worden ervan.
Heeft die dezelfde luchtdoorlaat? Nee toch zeker? Da's bijna een factor 2 verschil in motorinhoud...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 23, 2007 16:34

Licht volgens mij nog een LMM van een America bij JS-Racing. Ik heb hem niet meer nodig.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 23, 2007 16:43

Licht volgens mij nog een LMM van een America bij JS-Racing. Ik heb hem niet meer nodig.
Daar heeft-ie niks aan, America en QV zijn niet uitwisselbaar!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

vr feb 23, 2007 20:51

Dennis, en dat zijn de kb, lmm en motronic van een 164 QV? PB'tje voor de kosten graag. Rden waarom ik dit vraag is dat ik de vorige keer geen duidelijkheid kreeg, waardoor er nu een eikelige situatie is ontstaan.Met een andere koper. Dus laat maar even weten ajb.
Die duidelijkheid kan je alleen krijgen als je snapt hoe het systeem werkt gok ik zo...

De eesrte de beste 164 V6 op de sloop alles afhalen en klaar...

Er bestaat NIET zoiets als een V6 bobine, kolder...

marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member

za feb 24, 2007 11:48

Qua 33 16v LMM klopt. Die van de TS werkt ook op een QV, maar de instelling is anders (waar dat aan ligt: het weerstandsplaatje en de veerspanning). Daarom dat er allemaal ook verschillende nummers op staan.
Heb eerst de LMM die bij mijn QV zat (en een gebroken draadje naar de 'arm' had) omgebouwd met onderdelen van een TS, maar stel m dan maar eens af (stand van de arm en de veerspanning....pffff). Een originele ongeopende QV LMM nog nooit meegemaakt, laat staan bij de hand om even te testen.
TOen hoorde ik dat een 33 16v LMM aardig in de buurt kwam. Geprobeerd en het resultaat (na even CO afstellen): Loopt als een speer (tot 4000tpm, daarboven heeft de LMM toch geen functie meer), zo goed als ie nog nooit gelopen heeft.
Alfa romeo: The art of the machine!

vincent ras

RE: 75 V6 QV motor en nu.... (opgelost...denk ik)

do mei 10, 2007 18:11

Bobine V6 motronic is wel anders als een bobine van een lh jetronic..

dus er is wel verschil

Andretti Molletti

RE: 75 V6 QV motor en nu.... (opgelost...denk ik)

do mei 10, 2007 18:32

Een bobine heeft een bepaalde weerstand primair. Dat staat los van Bosch whatever. De bobine voor een motronic is om en nabij de 1 ohm, die voor een L-jetronic mogelijk ietsjes meer.
De bobine van elk bosch motronic systeem, van Alfa tot Zastava gaat werken.

Maar goed als er verschil is, vertel!!

Terug naar “Algemene Technische vragen”