Mn vriendin had vanmiddag onderweg een bijna aanvaring met een hooggeblondeerde zonnebril dame in foute dikke bmw die deze groene platen voerde >is dat jullie koningin ofwa (zo gedroeg ze zich schijnbaar wel nl.... )

Grtz,fRank
1 Z is een handelaarsplaat ;Klopt volledig![]()
Er is nog een verschil bij de " z - platen" , je hebt bv Zaa-001 en ZZa-001 . Het verschil met enkele of dubbele Z in het begin geeft ook aan wat voor type handelaarsplaat het is.
Heeft iets met demowagen of zoiets te maken, weet ik niet meer juist.
Philip
Klopt volledig : bovendien mag je met handelaarsplaat klant zelf een proefrit laten doen met ZZ-proefrittenplaat enkel begeleid door iemand van het bedrijf zelf .1 Z is een handelaarsplaat ;Klopt volledig![]()
Er is nog een verschil bij de " z - platen" , je hebt bv Zaa-001 en ZZa-001 . Het verschil met enkele of dubbele Z in het begin geeft ook aan wat voor type handelaarsplaat het is.
Heeft iets met demowagen of zoiets te maken, weet ik niet meer juist.
Philip
2 Z is een proefrittenplaat: mag ook enkel daarvoor gebruikt worden.:
http://www.mobilit.fgov.be/divnl/commerciele_platen.htm
danny
Of ze doen het gewoon. Ik zie ook weleens een auto met een Nederlands handelaarskenteken rijden op tijden dat het bijbehorende autobedrijf absoluut gesloten is (1 uur 's nachts bvb, of iemand van een autosloperij nadat hij het hek achter zich dicht heeft getrokken).Schaam je dat je dat niet wist nooit op Zaterdag en zondag de dikste auto's in Hulst zien rondcruisen met zo'n plaat, dat zijn dus gewoon onze groene handelaarsplaten. Alleen mogen onze buren er blijkbaar een stuk meer mee, bv de nieuwste of dikste bak uit de showroom trekken om even de dikke nek te gaan uithangen. En savonds, snachts of in het weekend maakt dus niks uit.