De spuiter heeft mij afgeraden om roestomvormer te gebruiken onder de epoxyprimer.
In jouw geval heb je het over nieuw plaatwerk: Goed schoonmaken en direct Epoxy-primer erop.
Bij oud plaatwerk: Stralen en dan Epoxy
Helemaal gelijk Roel!
Roestomvormer is leuk voor tijdelijk, gebruik het maar eens als onderlaag en je kunt leuke resultaten verwachten van de plek bij het spuiten (dat is mede ook afhankelijk van de componenten waar de lak mee is opgebouwd)
Ik zou Maarten aanraden om de hele auto kaal te maken aan de onderzijde (ja, een kolere klus) als je dit soort dingen ontdekt dan is er reden om aan te nemen dat er meer is, al hoop ik het niet voor Maarten.
Voorkomen is beter dan genezen.
Ik heb hetzelfde gedaan bij mijn Giulia en ik weet nu een paar dingen (tevens na de vele restauraties die ik uitvoerde voor anderen) onder Tectyl kun je flinke armoede tegenkomen, ik gebruik het in ieder geval niet meer. Andere Tip: geen 2 componenten op flexibele delen gebruiken, buigzame delen zijn er op meer plekken waar je denkt!
Ik heb zelf de complete blanke Giulia bodem bewerkt met Owatrol oranje en blank. daarna een laag Urethaan primer vervolgens Urethaan aflak (iets verdund met Owatrol blank) De giulia zal niet meer roesten en keurmeesters zullen de haren kunnen kammen als ze onder de auto kijken! Urethaan lakken barsten niet, worden vooral gebruikt op ijzeren rompen van boten.
Als je lasproblemen hebt Maarten, je mag je melden dan wordt jouw auto behandeld in mijn schuurtje van 300m2 alwaar nog meer italiaantjes staan. Wij beheersen plaatwerk.
Alles handjemaak en geen dunne overzettroep.
Ciao!
Tom