Niet mijn Din(g)K maar ik mis de essentie van dit topic
Vertel

Niet mijn Din(g)K maar ik mis de essentie van dit topic
Je kunt een captcha plaatje zoals die van phpBB makkelijk met een OCR algorithme inlezen vanuit je script. Sterker nog: omdat de captcha in phpBB zoals die standaard wordt meegeleverd altijd hetzelfde font gebruikt en de letters altijd op dezelfde plek staan, inclusief dezelfde noise, is het voor een script een eitje om het in te lezen. Zodra we hier weer meer spammers gaan krijgen (momenteel volgens mij even helemaal niets) ga ik de captcha ombouwen naar een strengere variant die in 1 code meerdere fonts gebruikt, met meerdere kleuren en willekeurige achtergrondnoise.Hoe is het dan mogelijk dat SPAMBOTS de verificatiecode doorkomen![]()
![]()
Dit zou toch juist tegen spambots moeten werken...............
[....
(of als je een windows based hoster hebt, een andere host zoeken die niet met IIS werkt) en een goede ruleset aan te maken. Eventueel heb ik dan wel een goed werkende ruleset voor je.....
Dat zou kunnen natuurlijk, maar ik denk niet dat ze zo slim zijn. In elk geval werkte het voor mij prima toen er vorig jaar zo'n golf met registraties was. Op het pininfarinaregister is de wijziging ook doorgevoerd, en het heeft volgens mij daar ook goed gewerkt. Toevallig vorige week had ik voor het eerst weer eens een spammer, maar dat was denk ik een handmatige invoer, want de spam sloot wel goed aan op de content van de site. En nee, het is geen site voor erectieproblemen.Het veranderen van de naam van je invoervelden is slechts een tijdelijk lapmiddel; bots kunnen namelijk ook de html achter je pagina begrijpen en zo de veranderde veldnamen overnemen.
Dat deed ik ook, maar dan blijf je bezig.Wat voor ons gewerkt heeft, is het IP adres al bij registratie op te slaan. Vaak kregen we namelijk registraties waarbij er geen berichten gepost werden, maar het profiel gewoon spamlinks bevatte, zodat het uiteindelijk toch het publiek bereikte. De opgeslagen IP's van spamprofielen vervolgens toevoegen aan de IP blacklists en het aantal spamaanvallen loopt al snel terug naar een minimum.
Ligt er aan, meestal komt het gespuis toch van bepaalde IP ranges. Nou kan phpBB standaard geen IP ranges blokkeren, maar wel in je .htaccess / httpd.conf en dat is zeer effectiefDat deed ik ook, maar dan blijf je bezig.Wat voor ons gewerkt heeft, is het IP adres al bij registratie op te slaan. Vaak kregen we namelijk registraties waarbij er geen berichten gepost werden, maar het profiel gewoon spamlinks bevatte, zodat het uiteindelijk toch het publiek bereikte. De opgeslagen IP's van spamprofielen vervolgens toevoegen aan de IP blacklists en het aantal spamaanvallen loopt al snel terug naar een minimum.
Kijk weer wat geleerdJe kunt een captcha plaatje zoals die van phpBB makkelijk met een OCR algorithme inlezen vanuit je script. Sterker nog: omdat de captcha in phpBB zoals die standaard wordt meegeleverd altijd hetzelfde font gebruikt en de letters altijd op dezelfde plek staan, inclusief dezelfde noise, is het voor een script een eitje om het in te lezen. Zodra we hier weer meer spammers gaan krijgen (momenteel volgens mij even helemaal niets) ga ik de captcha ombouwen naar een strengere variant die in 1 code meerdere fonts gebruikt, met meerdere kleuren en willekeurige achtergrondnoise.Hoe is het dan mogelijk dat SPAMBOTS de verificatiecode doorkomen![]()
![]()
Dit zou toch juist tegen spambots moeten werken...............
Het veranderen van de naam van je invoervelden is slechts een tijdelijk lapmiddel; bots kunnen namelijk ook de html achter je pagina begrijpen en zo de veranderde veldnamen overnemen.
Hoe gaat dat in zn werk?Wat voor ons gewerkt heeft, is het IP adres al bij registratie op te slaan. Vaak kregen we namelijk registraties waarbij er geen berichten gepost werden, maar het profiel gewoon spamlinks bevatte, zodat het uiteindelijk toch het publiek bereikte. De opgeslagen IP's van spamprofielen vervolgens toevoegen aan de IP blacklists en het aantal spamaanvallen loopt al snel terug naar een minimum.
De hele bups draait onder linux en apacheLast but not least is het aan te raden om je webserver te voorzien (of te laten voorzien als je een shared hosting account hebt) van mod_security (of als je een windows based hoster hebt, een andere host zoeken die niet met IIS werkt) en een goede ruleset aan te maken. Eventueel heb ik dan wel een goed werkende ruleset voor je.
Das helemaal duidelijkphpBB 3.x zal nog steeds te kampen hebben met ditzelfde probleem. Waarom? Omdat het open source is; de hele wereld kan zien hoe het gemaakt is en lekker vinden in de beveiliging. Als je echt een veilig forum wilt zonder daar al te veel moeite voor te moetn doen, zal je iets moeten kopen als vBulletin ofzo. Al moet je wel bedenken dat geen enkel softwarepakket 100% veiligheid biedt, nergens.
Dan over de zin en onzin van spammen: Het daait allemaal om volume. Zo'n spamrun gaat met miljoenen tegelijk en feit is dat 0,01% wat koopt en dat is per miljoen spamberichten toch nog 10000 afnemers. Boetes opgelegd door de OPTA of de buitenlandse tegenhangers zijn peanuts voor de spammers, de opbrengsten zijn meer dan dekkend om die boetes als kleine onkosten in te kunnen boeken....
Greetz,
Jorix
Niet lullig bedoeld, maar dan is het verstandig om eerst eens een goed boek te lezen waarin PHP stap voor stap wordt uitgelegd.Ben zelf in het hele PHP gebeuren niet thuis, wilde dit wel eigen maken maar makkelijk is het niet.
Ik denk dat ik de juiste basiskennis mis om snel overzicht te krijgen in het geheel.
Jammer eigennlijk want je kunt er zoveel meer mee, ook wat formulieren betreft.
Niet lullig bedoeld, maar dan is het verstandig om eerst eens een goed boek te lezen waarin PHP stap voor stap wordt uitgelegd.Ben zelf in het hele PHP gebeuren niet thuis, wilde dit wel eigen maken maar makkelijk is het niet.
Ik denk dat ik de juiste basiskennis mis om snel overzicht te krijgen in het geheel.
Jammer eigennlijk want je kunt er zoveel meer mee, ook wat formulieren betreft.
Vergelijk het met het rijden met je auto; zonder rijbewijs in je achtertuin crossen is in principe geen probleem, maar om dan de openbare weg op te gaan....
Ff kijken zit nu op mn werkJe hebt PB
Alleen als je een gevaarlijke browser gebruikt, veilige browsers hebben hier namelijk niet zo snel last vanZodra je op een van die linkjes clickt wordt een 'videocodeks' neergeladen.
Alleen als je een gevaarlijke browser gebruikt, veilige browsers hebben hier namelijk niet zo snel last vanZodra je op een van die linkjes clickt wordt een 'videocodeks' neergeladen.
...en een gevaarlijke OS gebruikt, veilige OSen hebben hier namelijk niet zo snel last vanAlleen als je een gevaarlijke browser gebruikt, veilige browsers hebben hier namelijk niet zo snel last vanZodra je op een van die linkjes clickt wordt een 'videocodeks' neergeladen.