Ik heb een vermoeden dat de stoters van m'n 33 niet zo heel goed meer zijn. Het bekende getik (vrij hoog van frequentie), ook op bedrijfstemperatuur. 't duidelijkst hoorbaar aan de kant van nummer 2 en 4. Heb er al één en ander over gelzen op 't oude forum, maar één antwoord vind ik niet: hoe DRINGEND is die herstelling ? Of de nok al ingelopen is, weet ik uiteraard niet, ik begrijp dat bij te lang hiermee rijden, dit wel gaat gebeuren.....
Zouden jullie even afwachten wat er gebeurt als de auto binnenkort normale afstanden gaat rijden ? Misschien belangrijk: heeft net een oliewissel gehad (met flushing) momenteel zit er 10w40 half synth op.
Onlangs werd me verteld dat ook een lekke pakking v/h uitlaatspruistuk een soortelijk "getik" wil veroorzaken. Wat is hier van aan ?
ook leg ik verband met het feit dat ik enkele weken geleden een beetje een drukval had in m'n oliedruk (wat opgelost is door oliewissel...) Mogelijk zat er dus totaal verkeerde olie op en zijn de stoters daardoor in de strijd gebleven ?