Mensen, volgende onderwerp graag uw mening...
Heb net een man aan de lijn waarbij ik volgende week mijn versnbak olie wil wisselen (zelf geen brug etc en heb geen zin op de straat te gaan liggen) Reden voor mijzelf is dat de bak laatste tijd af en toe wat meer gaat kraken. Ik wil de olie eruit hebben om te kijken of ik hier wat aan kan ontdekken mbt slijtage etc. Misschien, weet ik niet helemaal zeker, kan nieuwe olie ervoor zorgen dat de bak wat soepeler schakelt. (bij de auto van mijn vader voelde ik wel het verschil na een olievervanging)
Echter beweerde deze man dat dit helemaal nooit hoeft..?? Toch vaag want volgens mij wordt het wel vaker uitgevoerd?
Olie verouderd naarmate deze langer wordt gebruikt, er zal wellicht vocht bijkomen waardoor de smeereigenschappen van de olie zelf achteruit gaan, metaaldeeltjes etc veroorzaakt door misschakelen e.d. worden er ook niet uitgefilterd. Remedie is dan of met dopes gaan werken om kwaliteit op peil te houden of verversen. De laatste is bij een auto de meeste voor de hand liggende uiteraard.
Wat is hierover jullie mening?
bedankt..