Daar waar de rubber het meest zal klemmen zijn de hoeken.
Zorg er in elk geval voor dat de rubber daar niet meer om de sponning heen ligt.
Dit lukt gewoon met de vingers en eventueel schroevendraaier.
Beter is om de hele rubber uit de sponning te wippen
Erin zetten:
- neem een een dun sterk touw, de lengte mag ca.20 cm langer zijn dan de omtrek raamrubber.
- zorg ervoor dat de raamrubber reeds om het glas zit
- het touw vanuit het midden (onderaan beginnen) in de sponningruimte van de rubber aanbrengen (de uiteinden van het touw blijven dus onderin zitten!!!)
- vervolgens met 2 man de ruit met rubber dusdanig in de carrosserie-sponning positioneren dat ie onderin reeds goed ligt.
- LET EROP dat ie zijdelings passend ligt.
- trek nu van binnenuit voorzicht aan de koorden zodat de rubber zich om de carrosseriesponning sluit.
- laat eventueel een 2de man buiten op de rubberkloppen daar waar ie net erin ligt
- naar mate je verder vorderdzult je harder moeten trekken.

neem sterk touw als ie breekt kun je overnieuw beginnen

maakt eventueel handvaten aan de uiteinden om kracht te kunnen zetten

maak van de voren alles goed schoon en verwijder roest etc.

als je al lekkage's had kun je een weinig kit gebruiken
Succes
