Ik zal maar direct 2 the point komen:
Probleem:
-Auto begint steeds meer naar links te trekken (deed ie al een beetje, maar nu ineens steeds erger).
-Wanneer ik over een riggel rijd, hoor ik aan de voorkant van de auto (bij de motorruimte/voorwielophangingen) *tik* ,alsof er iets speling heeft.
-Ik wil niet eerder laten uitlijnen, dan dat ik zeker weet dat het probleem opgelost is. Anders kan ik hem straks twee keer laten uitlijnen @80 euro. (tja, student)
Onderzoek:
-Auto opgekrikt dmv kriksteun subframe en door aan het wiel te trekken/duwen gevoeld of ik speling op de stuurkogels/stuurinrichting kon voelen. Conclusie: geen speling op te merken.
-Toen gekeken naar de veerpoten. Het viel mij op dat de veren die 3 jaar geleden gemonteerd waren al bijna al hun coating kwijt waren. Bovendien zijn aan beide kanten de stofhoezen gescheurd. Omdat hij voorzien is van verlagingsveren en de hoezen dus ingedrukt worden sluiten ze nog wel redelijk af, maarja

-Veerpootlager kraken niet bij het draaien van het stuur. Als ik heel hard een bocht naar rechts naam, hoor ik hem links soms wat kreunen...
What to do?
Wat denken julie ervan? Wat is er nou precies aan de hand? Waardoor is die veerschotel verschoven...

Linker veerpoot:
Close-up bovenste schotel:
Rechter veerpoot:
Close-up bovenste schotel: