Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

vr jan 26, 2007 12:49

Ik zou voor een frisse 3.0 gaan en dan liever een 164 QV, betrouwbaar en kan wel redelijk toeren draaien.
Een L jetronic V6 zou ik niet zo snel nemen, slechts 188pk en niks meer boven 5500.
De beste optie lijkt me toch nog altijd een 24V, die standaard al 230pk heeft en gewoon flink sneller is op het circuit dan een 12V.
Je kan beide sneller maken, maar bij de 24V begin je waar je bij een 12V waarschijnlijk na flink wat centen eindigt.
Distributie van de 24V is kritisch, maar als het nieuw is gaat het zeker een seizoen lang goed.
Met een chip en een leuke uitlaat is 250 goed haalbaar en met 7300rpm en TS bak een goede combi.
Trekkracht onder 4000 is op het circuit niet zo interessant.
Overigens kloppen de koppelopgave in eerdere posts niet, V6 max 245 Nm en Gleich weet ik niet maar 325Nm zijn eerder 3,5 liter waarden.

Gebruikersavatar
Quadri75
Newbie
Newbie
Berichten: 39
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:39
Locatie: vught

RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

vr jan 26, 2007 16:08

testbankrapport van de 75 2.8 V6 zender zat bij de papieren toen deze werdt ingevoerd .
deze gegevens stonden toch echt op dat rapport.
Deze 75 staat bij melle ik neem aan dat hij het testrapport er ook bij heeft gekregen toen hij deze 75 kocht.
misschien dat er iemand meer over weet te vertellen . :?


Gebruikersavatar
GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Elsloo,Limburg

Re: RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 lit

vr jan 26, 2007 16:37

156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1319
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 lit

vr jan 26, 2007 16:42

Der 2,5 Liter wurde auf 90 mm aufgebohrt. Hier die technischen Daten des Motors: 6-Zylinder-60 Grad V-Motor, 2 x 1 OHC, 2782 ccm, Verdichtung 10,5:1, Leistung: 191 PS bei 6300 U/min, max.Drehmoment 24,6 mkp bei 4200 U/min.
Vergelijkbaar met een motronic 3.0 (164 + squadra chip)
6000 rpm 201 pk en 270nm bij 4500 rpm en voor wat meer sap een 3.0QV....
Bereits 1983 wurde der 2.8 Gleich GTV-Motor von Lindner-Tuning auf 243 PS bei 7300 U/min gedopt. Lindner erreichte diese Leistungssteigerung durch geänderte Ein- und Auslassventile, eine schärfere 320° Nockenwelle, vergrössertem Luftansaugtrakt und einer neuen Komplettauspuffanlage.
Met dat soort grappen is van een 3.0 ook iets leuks te maken.......... Dus ik moet mijn mening bijstellen een 3L voor de kosten en het geld uitgeven aan banden, je onderstel en vooral veel "track-time" 8)
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Theo Romeo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 852
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:38
Locatie: Spui / Blow Down City

RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

vr jan 26, 2007 19:06

Een Gleich 2.8 lijkt me geweldig maar als je zonder te veel technisch malheur hard wil gaan zou ik de optie van LENZ volgen, een gezond 24 kleppen blok kopen. Neem eens contact op met CMVA van dit forum, daar ga je wel iets vinden voor een goede prijs.

Suc6
Theo Romeo
Afbeelding

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

za jan 27, 2007 00:27

en die gleich stop je in die Sei van 500,- , daar hang je een trekhaak aan en je kan ri. circuit met je reeser. Je reservemotor heb je dan altijd bij je....

Die Sei staat ergens bij te koop.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Andretti Molletti

Re: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

za jan 27, 2007 01:10

Nu wordt ik voor een keuze gesteld: Gleich (opgeboord en getunede 2.5) 2.8 V6 of een standaard 3 liter.
Je zou de ex 156 van Tarquini kunnen kopen om schade aan je 2.8 te voorkomen... :?

Moeilijk he kiezen uit twee opties ;)

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Keuze motorvariant: 2.8 V6 Gleich vs standaard 3 liter V

za jan 27, 2007 08:35

ik denk dat BJ en Dre wel een punt hebben. Snelle spullen in de schuur helpen de rondetijden niet echt omlaag.
Dus in zoverre de Gleich.
Tenzij je dus een ander idee hebt met die motor.
Bv dat je nog een mooie GTV6 in de hoek hebt staan, waar die motor natuurlijk ook in kan.
En anders vwb de reeser: give it the best you've got!
want daar is t voor!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”