owja, lmv ook altijd met de moment sleutel vast zetten, bij staal is dat minder van belang
en banden spanning is ook afhankelijk van het type band

Waarom "laat" je dan die rand niet omvouwen in je achterspatbord? Het is precies die rand die naar binnen steekt die dan je band raakt. Owja, sommige halen gewoon een stuk weg met de slijptol, maar dat is niet helemaal mijn oplossing (je maakt dat stuk dan ook zwakker doordat)en die schuren achter bij het inveren tegen de wielranden. rustig over de drempels dus
ik zelf heb namelijk hele dikke 17" gezien en die wil ik er wel onder zetten. heb nu nog 195/50/15 en zou dus naar 205/40/17 gaan. ik let zelf niet op de snelheidsmeter dus afwijking maakt mij niet zo veel uit. maar past het wel dan. volgens mij ben ik niet verlaagd, ik vind de alfatjes altijd al van zich zelf verlaagd vooral als je m 2e hans kooptDat was bij mij dus het geval , banden liepen aan op de rand die jij zegt !en zelfs die maat met ronals kan aanlopen aan de achterzijde ("kan"!!!!) Aan de binnenzijde van de wielkuip zit een rand die kan aanlopen, het omrollen van deze ruimte is de oplossing en dan kan je zelfs 215-40-16 kwijt met een verlaagde 33...De maat 195/50-15, da's de maat die als de maximum geld qua 33'ers.
De wagen was ook extreem zoekerig met Ronals eronder , hetgene ik wijt aan de ET waarde ( 25 ).
Heb nu Borbet C 7Jx15 met 195/50R15 eronder met een ET van 35 en die velgen bevallen me veel beter ( qua rijkwaliteit , niet qua look ) en lopen niet aan .
Toyo Proxes T1-R is een super band. Lekker zacht en veel grip. Wel rekenen op snellere bandenwissels dan met andere banden, maar voor de bochtensnelheid moet je wat over hebben. Heb ze er zelf ook onder liggen (in dezelfde maat op Borbets).Dit zou dus DE band moeten zijn voor op m'n Ronals, die weer op m'n Alfa 33 type 3 16v komen?
http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 046&dsco=7
Waar heb je dat laten doen? kan dat zomaar bij ieder autobedrijf etc?? En welke rand is het nou precies een aan de binnenkant? of gewoon echt je spatbordrand, want mijn banden grijpen bij ieder dubbeltje op de weg in me kasten.............
Over het omrollen van een wielkast, ik heb het bij 2x een 33 laten doen, en dat werkt echt perfect. Alles werd netjes opnieuw in de tectyl gezet en de rand werd vol gekit. Stevigheid was zeker niet minder geworden, je zag er aan de buitenkant niets van en ik had totaal geen last meer van aanlopende wielen. En dat voor 90 euro......
bij lynx car design in bergschenhoekWaar heb je dat laten doen? kan dat zomaar bij ieder autobedrijf etc?? En welke rand is het nou precies een aan de binnenkant? of gewoon echt je spatbordrand, want mijn banden grijpen bij ieder dubbeltje op de weg in me kasten....