cuoresportivo33
Member
Member

RE: Distributietiming 33 16v

di jan 16, 2007 13:01

En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.

Dat van het wegvallen van de T met balanceren klinkt in ieder geval als een logische verklaring.

Speeder

Re: RE: Distributietiming 33 16v

di jan 16, 2007 13:15

En hoe vind ik dan Precies BDP? De methode van zuiger 1 in BDP zetten lijkt mij wat onnauwkeurig.

Dat van het wegvallen van de T met balanceren klinkt in ieder geval als een logische verklaring.
Door het bougiegat kan je met een schuifmaat misschien de hoogste stand van zuiger 1 meten ? Een tandje verschil op je krukas-pulie zal toch wel een dermate grote zuigerverplaatsing voorstellen dat het voor jou meetbaar is ? Je nokkenassen staan in ieder geval goed ten opzichte van elkaar. Als de riem een tandje verkeerd staat betekend dat dus dat de vier nokkenassen niet goed getimed staan t.o.v. je krukas. Als je dan voorzichtig(!) met de hand de krukas-pulie rechtsom draait voel je vanzelf wel dat je zuiger de kleppen raakt en weet je dat het niet goed is...

reijnaje
Guru
Guru

di jan 16, 2007 13:24

Door het bougiegat kan je met een schuifmaat misschien de hoogste stand van zuiger 1 meten ? Een tandje verschil op je krukas-pulie zal toch wel een dermate grote zuigerverplaatsing voorstellen dat het voor jou meetbaar is ? Je nokkenassen staan in ieder geval goed ten opzichte van elkaar. Als de riem een tandje verkeerd staat betekend dat dus dat de vier nokkenassen niet goed getimed staan t.o.v. je krukas. Als je dan voorzichtig(!) met de hand de krukas-pulie rechtsom draait voel je vanzelf wel dat je zuiger de kleppen raakt en weet je dat het niet goed is...
Met 1 tandje verkeerd raken de zuigers de kleppen nog niet ... maar verlies je wel vermogen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Speeder

di jan 16, 2007 13:33

Met 1 tandje verkeerd raken de zuigers de kleppen nog niet ... maar verlies je wel vermogen.
Oke, dat is bij een 8 klepper niet zo. Het scheelt je iig wat zorgen, want hij zal dus niet direct kapot lopen ;)

Henk I.E.

RE: Distributietiming 33 16v

vr jan 19, 2007 11:01

Hallo,

Veel ervaring heb ik niet met alfa motoren, maar toevallig heb ik gisteren erg moeten zoeken naar mijn Top-punt.
De gaatjes en de bultjes, laat je daar niet beetnemen dat is geen t- punt.
Probeer de motor op het merkteken's op de nokkenassen te zetten en dan moet het t- punt van het vliegwiel in de buurt wezen. wij hebben het vliegwiel moeten schoonmaken met een doekje op een schroevendraaier, anders was deze niet te zien. Succes er mee.

Henk.

Terug naar “Algemene Technische vragen”