Volgens het werkplaatshandboek zou er een merkteken T op mijn vliegwiel moeten staan om de timing goed te krijgen.
Maar bij mijn 16v zitten alleen 2 gaatjes in het vliegwiel? hoe kan ik zien of de timing goed staat?
En kunnen er met doordraaien na demontage van riemen geen kleppen tegen de zuigers komen...Altijd eerst de boel op tijd zetten voordat je de riemen loshaalt. Op die manier kan je namelijk nog via de merktekens van de nokkenassen je merkteken op het vliegwiel makkelijker achterhalen!
Dat volg ik niet helemaal, dan weet je wel of de nokkenassen ten opzichte van elkaar goed staan maar niet ten opzichte van de krukas.Merken was achteraf slimmer geweest. Maar goed, je gaat er van uit dat er merktekens op de wielen staan, dat zou voldoende moeten zijn.
Ben je morgen (dinsdag) op school ? Zoja, hoe laat?Wat huib zegt is correct. Ik weet dus wel de standen van de nokkenassen (deze merktekens zijn leesbaar) maar niet de stand van het vliegwiel.
Ik had zuiger 1 al in BDP gezet om een indicatie te krijgen waar de T zich zou moeten bevinden.
Zodra ik de zuiger in BDP zet zie ik een gaatje in het vliegwiel bij het pijltje staan (en dus niet de in het handboek beschreven T)
Ik zal de truc met het water eens gaan proberen
Tja Rick, je hebt werkpaarden en je hebt luxepaarden heNee Piet, woendag pas weer op school