Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Hij heeft weer APK, waarschuwing: non Alfa content!

do jan 04, 2007 12:35

Zo, dat ging weer lekker enkel het ruitensproeierpompje deed het niet meteen, maar dat was natuurlijk zo gefixt.
Ook moest ik vanmorgen nog even de linker koplamp 'aanslaan', maar dat ben ik als Alfarijder wel gewend. :wink:

Ik moet wel eerlijk bekennen, dat ik twee weken geleden wel een paar avondjes gesleuteld heb, omdat er vorig jaar wat AC-punten waren.
Zo heb ik de remleidingen achter licht geschuurd en geschilderd en ook de fuseekogels voor heb ik opgefrist.
Ja, je leest het goed, opgefrist. Ik had al nieuwe kogels gekocht (is toch nooit weg om op voorraad te hebben voor zo'n rariteit), maar na demontage van de kogels bleken deze nastelbaar te zijn. Dus die heb ik dan maar schoongemaakt, nieuw vet erin, aangedraaid en nieuwe stofhoesjes gemonteerd. Ook heb ik één achterwiellager vernieuwd en daar kwam ik nu nog mooi mee weg: de laatste lager via de reguliere handel leverbaar! :o
Nu maar hopen dat de andere lager(s) het nog lang uithouden.

Afbeelding
Afbeelding

[antfuckermodus on] waarom had deze auto eigenlijk toch afgekeurd moeten worden?[ antfuckermodus off]

Zo, kan paps weer pochen. :biggrin: :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Stef33
Guru
Guru

RE: Hij heeft weer APK, waarschuwing: non Alfa content!

do jan 04, 2007 13:18

Voor een blauwe plaat is ie 1 jaar en 2 dagen te nieuw. :-)
(de blauwe plaat heeft toch wel het juiste stempeltje? anders mag het bij oudere auto's ook al niet)
Enne, is ie al afgemeld? Vervaldatum APK staat nog 29-01-2007, duurt zeker even.

Lang geleden dat ik zelfs maar een foto van een Maxi gezien heb. Nostalgie, maar dat is dat andere onderwerp.
Laatst gewijzigd door Stef33 op do jan 04, 2007 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 04, 2007 13:31

Helemaal juist!
Nee, er zit geen stempeltje in en JA, hij is om een uurtje of tien vanmorgen afgemeld. De site loopt altijd iets achter. :wink:
Weet je, wat het leuke is? Indertijd mocht hij kiezen tussen blauwe of gele platen. Toen koos hij geel (natuurlijk, net nieuw!) Nu wil ie dus blauw, maar mag het eigenlijk dus niet, ook al zou hij toen daar wel voor gekozen hebben. Wat zijn die regels soms krom. ](*,)

ciclista
Guru
Guru

do jan 04, 2007 13:47

Mooi, gefeliciteerd, als ex-mini rijder heeft een maxi natuurlijk ergens wel een plekje in het 'leuk register'. Heb erzelf ooit een keer een weekje in gereden, wat een ruimte en 5 versnellingen, was voor die tijd best biijzonder (behalve voor Alfa's).
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

wims
Guru
Guru

do jan 04, 2007 13:56

Goed bezig Sander! Die maxi is echt nog strak. Staat daar bij jullie ook heerlijk in de vette dampen van moeders culinaire uitspattingen :wink: Roest krijgt geen kans...

grtz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Cucci 11
Advanced Member
Advanced Member

do jan 04, 2007 14:15

Hij is weer MAXIMAAAAAAAAL! :mrgreen:
33,33SW,155,156,156SW,164TS,GT,GTV6,Giulia,Bertone,Alfetta QO2.0i

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

do jan 04, 2007 15:00

Ik ben niet zo thuis in BMC maar hebben Maxis geen Hydragas-units?? Ook zoiets merkwaardigs en curieus dat met de MGF is verdwenen.
Deze auto is toch om redenen die vergelijkbaar zijn met de Arna het bewaren waard en over 20 jaar kennen maar weinig het merk Austin; laat staan
een Austin Maxi.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Hij heeft weer APK, waarschuwing: non Alfa content!

do jan 04, 2007 16:58

Ik ben niet zo thuis in BMC maar hebben Maxis geen Hydragas-units?? Ook zoiets merkwaardigs en curieus dat met de MGF is verdwenen.
Deze auto is toch om redenen die vergelijkbaar zijn met de Arna het bewaren waard en over 20 jaar kennen maar weinig het merk Austin; laat staan
een Austin Maxi.
Oude Maxi's hadden hydrolastic vering (rubber + hydroliek), later Maxi's -waaroder deze dus- hebben idd hydragas vering. Daar is overigens nu volgens mij niet zo veel meer van over, van dat gas. Maar ook daar zijn tegenwoordig leuke modifikaties voor bedacht. Moet deze nog eens ondergaan, om het echte comfort weer terug te krijgen.
En over het bewaren gesproken: voor mij/ ons gewoon een simpele reden, mijn vader is nog steeds de eerste eigenaar. Ik kan me nog herinneren dat in januari 1979 voor kwam rijden, met de stoelen in het plastic. Het spreekt voor zich, dat ik er nog allerlei andere anekdotes over kan vertellen. :wink:

@wims: het gele monster heeft toch een dag of tien buiten moeten slapen, voor mijn Alfa geprul de afgelopen week. :-$

Leuk, dat er toch op gereageerd wordt. 8)

wims
Guru
Guru

do jan 04, 2007 17:20

Hij had gerust hier binnen mogen staan...stukkie karren , dat wel. Maar je pa is weer blij, da's mooi.

grtz, wims
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

ikke
Advanced Member
Advanced Member

do jan 04, 2007 18:11

Bumpers er af, neusje op de grond en een flink alfa blok er in en gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan :twisted:

P.S. zo is ie ook leuk hoor :wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 04, 2007 18:54

De jaren 70 waren niet bepaald de beste jaren voor de Engelse auto industrie. Kwaliteitsprobleempjes. :? Maar ze maakten wel de leukste auto`s. ( niet de beste ) Zoals deze dan, de Dolomite of 2500 TC, de MGB, Mini, XJ 6, Spitfire en noem ze maar op. Tegenwoordig is het huilen met de pet op. Alleen nog onbetaalbare exoten. Jammer. :(

SPIDERVELOCE1750

do jan 04, 2007 19:17

Proficiat Sander . En ook voor de papa natuurlijk . :wink:

Ik heb haar al live mogen aanschouwen ( zeer liefdevol verborgen in de garage ) en het is echt een schat !!! :D

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jan 04, 2007 19:21

Ik heb haar al live mogen aanschouwen ( zeer liefdevol verborgen in de garage ) en het is echt een schat !!! :D
De papa van Sander? :cheesy:

SPIDERVELOCE1750

do jan 04, 2007 19:22

:lol: :lol: :lol:

Ook ja , maar wel niet ergens gestald .

ikke
Advanced Member
Advanced Member

do jan 04, 2007 19:50

:lol: :lol: :lol:

Ook ja , maar wel niet ergens gestald .
Dat komt ook nog wel eens, maar daar hebben ze wel van die verwarmde stallingen voor :-# :mrgreen:

Terug naar “Het Forum Café”