lex thissen

Re: RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 18:10

naar mijn idee is dit dus gewoon een A6 met een ander jasje.
Een (vorig type) Passat is te vergelijken met een Audi A4. En ook met de Skoda Superb.

Daar wil ik nu ook wel eens een keer helderheid over, want in een A4 zit je dus gewoon met je hoofd tussen je knieen, zo krap als zo'n ding is,... de Passat is dus echt een stuk groter, kwa ruimte eigenlijk vergelijkbaar met een A6. Kwa gewichten komen die ook veel meer overeen :roll:

Maarja dan nog, is de technick allemaal "leentje buur", en snap ik al helemaal niet hoe het kan, dat in die TUV lijsten een Skoda in de top 5 eindigd en VW een hekkensluiter is :?:

Lex.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Kunnen we dit hier waarderen?

vr dec 22, 2006 20:15

Ik heb niet echt interesse voor Audi maar een groot verschil zijn de toegepaste hoogwaardige materialen. Niet alleen voor interieur maar ook voor de vierlink
voorwielophanging, andere wielgeometrie en de A4 heeft bijvoorbeeld een multilink achteras i.p.v. de torsieas van de Passat.
Bij mijn weten heeft Audi mucho geinvesteerd mid jaren negentig met een eigen R&D centrum en daarvoor zelfs mensen weggekocht van BMW om het suffe rijgedrag te verbeteren en wilde vooral superieur zijn in afwerking, finish etc. Audi is nu een topper en investeert ook de komende tijd zeer veel geld.
Op het moment is een A3 goedkoper te produceren dan een VW Golf. De Golf is weliswaar meer complex en arbeidsintensef om te bouwen maar VW lijdt ook onder de te riante voorwaarden die zijn overeengekomen met de vakbonden. Gezien de slechte prestaties van VW de laatste 10 jaar is het mijn gok dat men
op andere manieren de kosten probeert te drukken. Het verschil tussen Audi en VW zal in de toekomst groter worden en er bestaan geruchten over achterwielaandrijving om met het suffe imago af te rekenen. Bij een Audi is de motor wel in de enige juiste richting gemonteerd en dat is in de lengte-richting.

Ram6

vr dec 22, 2006 20:34

maar Bert, los van je advies vwb VAG en je meningen over Audi, want vind je dan van het filmpje zelf? :wink:

GRT, Ram6

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 23, 2006 09:20

We kunnen er wel om lachen Ram6, maar audi blijft de looser in het DTM he ;)
Wie was er kampioen in het DTM in 2002 en 2004? :shock:

Het filmpje is prachtig gemaakt. Simpel maar erg origineel. De meeste Audi ( en VW ) reclames zijn overigens erg sterk. Nu de auto`s nog. :wink:

Maxtor
Guru
Guru

za dec 23, 2006 12:22

Als ik kijk naar het vorige type passat en de nieuwe passat vond ik de afwerking van het vorige type beter, niet mooier (allebei kunnen ze me niet bekoren) maar wel degelijker. Maar het verschil tussen een Audi en VW vind ik wel echt merkbaar, Audi is een stuk beter afgewerkt vind ik, geeft ook een stuk meer zekerheid met hoeken. Alleen die TDI blokken zijn zo klote, eerst niks, en dan een gigantische koppelkromme. Heb mensen gezien die die TDI's kwamen omruilen voor iets anders omdat ze misselijk werden van die motor!
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Duc
Guru
Guru

za dec 23, 2006 13:58

Dat de TDI blokken klote zijn vind ik wel iets te ver gaan... Maar ik ben het met je eens dat ze geen schoonheidsprijs verdienen.
Koude start nagelen alsof de hele boel uit elkaar gaat flikkeren, bij flot rijden zijn ze me rumoerig en bij stationair draaien vind ik ze doordreunen in het interieur.
Ben toen ik een paar maanden terug voor een andere auto ging kijken echt afgeknapt op de diesels van het VAG concern. Heb uiteindelijk een andere duitse diesel gekocht. 320D wat ligt daar een heerlijke diesel in zeg! en qua afwerking/kwaliteits gevoel moet audi het toch ook echt afleggen tegen BMW.. Goed dit is weer lekker of topic :wink:

Het filmpje vind ik echt leuk bedacht. Beter dan die loze reclame met die wakeboarden achter een quatro A4...
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Yvo
Guru
Guru
Contacteer: Website

za dec 23, 2006 16:12

Mooi logo ook: OOOO oftewel 4 keer niks :mrgreen:
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Ram6

za dec 23, 2006 18:33

wel bijna de olympische spelen... :wink:

GRT, Ram6

Maxtor
Guru
Guru

za dec 23, 2006 19:41

Dat de TDI blokken klote zijn vind ik wel iets te ver gaan... Maar ik ben het met je eens dat ze geen schoonheidsprijs verdienen.
Koude start nagelen alsof de hele boel uit elkaar gaat flikkeren, bij flot rijden zijn ze me rumoerig en bij stationair draaien vind ik ze doordreunen in het interieur.
Ben toen ik een paar maanden terug voor een andere auto ging kijken echt afgeknapt op de diesels van het VAG concern. Heb uiteindelijk een andere duitse diesel gekocht. 320D wat ligt daar een heerlijke diesel in zeg! en qua afwerking/kwaliteits gevoel moet audi het toch ook echt afleggen tegen BMW.. Goed dit is weer lekker of topic :wink:

Het filmpje vind ik echt leuk bedacht. Beter dan die loze reclame met die wakeboarden achter een quatro A4...
Ook in vergelijking met de diesels van bijvoorbeel Volvo (de 5 cilinder daarvan is echt een genot) blijven de diesels van VAG achter. Absoluut, die dingen zijn best retesnel die diesels, maar ik weet niet, ze zijn het gewoon niet. Echter.... die V10 =P~
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6

Veloce
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za dec 23, 2006 19:51

Ook in vergelijking met de diesels van bijvoorbeel Volvo (de 5 cilinder daarvan is echt een genot) blijven de diesels van VAG achter. Absoluut, die dingen zijn best retesnel die diesels, maar ik weet niet, ze zijn het gewoon niet. Echter.... die V10 =P~

En binnekort een V12 TDI. 500pk, 1.000NM! :shock:
Maar ik ben en blijf van mening dat 't nisk is die TDI's. Hoeveel vermogen ze ook hebben of hoe snel ze ook zijn. Geef mij maar een Volvo, BMW of Alfa/Fiat/Lancia-diesel!
'65 Giulia 1600 Super
'67 GT 1300 Junior
'86 Spider 2.0 Veloce
'20 Giulia 2.0T

http://www.alfa-giulia.com

Duc
Guru
Guru

za dec 23, 2006 20:08

En binnekort een V12 TDI. 500pk, 1.000NM! :shock:
Maar ik ben en blijf van mening dat 't nisk is die TDI's. Hoeveel vermogen ze ook hebben of hoe snel ze ook zijn. Geef mij maar een Volvo, BMW of Alfa/Fiat/Lancia-diesel!
Ja idd de Volvo D5 is een erg lekkere motor! Lekker soepel en voldoende stil voor in een auto waarin je veel km maakt.
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 23, 2006 23:01

:shock: Oei ! Dit gaat erg offtopic: TDI ofwel de pompverstuivertechniek is idd gedateerd - maar vergeet niet dat het wel de meest betrouwbare diesel is - door de bank genomen - en het wel degelijk voordelen heeft in gebruik en onderhoud. Natuurlijk zijn modernere commonrail nu ook betrouwbaar maar vergeten de tegenstanders niet hoeveel en hoegroot het marktaandeel van al die TDItjes was/is?

Dus dat je het persoonlijk niet top vindt: SOIT maar zeggen dat het shit is (mijn vertaling op bovenstaande) is klinkklare larie en ver van de realiteit.

Maar: Ontopic! Laatst in de chat hoorde ik van een Audilogo gemaakt van 4 alfaemblemen...... :wink: Is dat ook 4x niks??

O ja - de V70 heeft zijn faam gemaakt met de 5 cylinder........VAG motor. De oude 93 er diesel van Audi reed tot vorig jaar gewoon in nieuwe Volvla's
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Maxtor
Guru
Guru

za dec 23, 2006 23:19

Ik blijf even offtopic, want om nou steeds te blijven lullen over een reclame filmpje :wink:

Volgens mij is de TDI verreweg het meest gebruikte en toegepaste dieselblok wat zich op de weg bevindt. Ik vind het persoonlijk alleen niet de meest comfortabele blokken i.v.m. andere merken (Opels vind ik nog erger, zeker die 1.7Cdti blabla dingen). Maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Onderhoud weet ik niet veel vanaf, diesels hebben we bij ons in de werkplaats niet. Maar zijn dus de huidige 5-cilinder blokkenvan Volvo oude VAG blokken (VW maakt nu ook nog gebruik van 5cilinder diesels volgens mij)?
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

za dec 23, 2006 23:54

Owja - van de diesel dan hè? De benzine weet ik niet zeker, maar heb het vermoeden bij aanblik ervan. Als dat zo is dan is het niet 1 op 1 kopie.

De diesel wel - die 140pk zal al in de audi 100.... :wink: en heeft volvo doorontwikkeld (of laten doorontwikkelen)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Andretti Molletti

zo dec 24, 2006 00:43

Zit net even anders, dat met die Pumpe döse en Common Rail technieken, maar dat is hier of topic ;)

Terug naar “Het Forum Café”