zo dec 17, 2006 23:46
Balen man, sorry.
Maarre bedankt Roy, leuk te horen. Benieuwd naar wie die persoon was, startnummer?
Was een intensieve dag. In de ochtend, 10:00 was er eerst het theorie examen. Best pittig
maar als je dematerie kent en de vragen goed laat "vallen" was het goed te doen. Daarna
wachten, ben niet gaan vrij rijden omdat ik mijn banden wilde sparen. De baan zag er glad
uit en wist dat ik dan ansich wel grip heb maar als het eenmaal op raakt je alle kanten op
glijdt.
Ook tijdens het inrijden voorzichtig gedaan maar nog steed wa de baan errug glad. Met name
de Hugenholtz (daar hoefde je amper uit te sturen, gewoon op het gas de auto gleed precies
richting curbstone), de Kumho bocht (voor Bosuit/Arie Luyendijk) was een regelrecht drama
de ene na de andere e30 in de grindbak zien staan en zelf ook te hard erin, van het gas, kont
die wegbreekt, tegensturen en gas geven....
Toen tijd voor het examen, zat meteen in de eerste groep van tien. Lang wachten na een kwartier
werden we een voor een, met tussenpose's, gestart. Sta ik derde van de rij zit mijn koelvloeistof
in het rood, SHIT, paniek! Snel motorkap open, stekker op continue gezet, starter maande me
even tot rust...en GAAN! Dit terwijl ik inmiddels een ronde achterlag. Meteen voluit. Glibberen
in de Hugenholtz, glijdend met 160 door de Slotemaker bocht (toch wel de leukste bocht
van het circuit!), netjes dubble clutchen, laat remmen op de heuvel voor het scheivlak (ai
als hij maar recht blijft), vol over de curb in de Marlboro bocht, Renaut, Vodafone bocht,
Audi S laat aanremmen, tussengas en naar twee erin en hey een andere snelle rijder
, Mark van Teeseling in een e36 325, staat stil, bumper d'r af, shait voor'em, naar de Kumho
netjes gerond, glibberend door Bosuit en op naar de volgende ronde. Ging goed voor mijn gevoel
tot de Kumho, ja hoor, onder toeziend oog van de examinatoren, ... kont komt me voorbij, shit
gas en tegensturen, pfffjjwww ging goed. Gaangaaan tot de Masters, steeds harder geprobeerd
te nemen vol over de curb, voor mijn gevoel kwam er een wiel los en ... de kont gaat weer glijden.
Tegensturen en gas, na tien meter glijden schoot toch een wiel in het gras en raakte met de rechter
koplamp de vangrail. Fuck! Kon nog doorrijden en mijn ronde afgemaakt. Hmm nu al klaar. Leuk
was dat er in de uitloop ronde klappende instructeurs stonden in het official huisje bij de Masters
bocht, (kan ook dat ze me gewoon aan het uitlachen waren). Terug in de pits met ducktape alles
afgeplakt, en de laatste oefening van de curses: tegengested rijden gedaan tot, ik merkte dat hij
rechts enorm ging trekken. Ja hoor, lekke band. Terug naar pits en einde dag, einde curses.
Lekker nahangen in de Mickey's bar en op naar de uitreiking. Het KNAF uitgezonden rally talent
Kevin Abbring ging geheel terecht met een aantal bekers naar huis. En kreeg zelf te horen dat ik
niet alleen een club maar ook een EU licentie mag aanvragen. Debiel veel plezier gehad tijdens
deze curses en erg blij dat ik het gehaald heb!!
Nu ECHT gaan racen!