

Betreft een Sud Valentino 1.5, originele NL auto
Bouwjaar 1981 met een km stand van 95215
Wel op LPG, omdat hij in die jaren als actie met LPG verkocht werd.
De eigenaar waar ik hem van gekocht heb had hem vanaf 1985 op naam staan en heeft er tot 1989 mee gereden. Op aandringen van zijn vrouw heeft hij de Sud toen niet verkocht, maar in zijn schuur gereden. Op een ondergrond van stro en gedeeltelijk afgedekt met hooi. En daarna gewoon de schuur dicht gespijkerd. Ik kreeg dit voorjaar een tip dat er een Valentino op slechts 6 km van mijn huis stond. Deze tip kwam naar aanleiding van een artikel in onze regionale krant over de Registerdag bij de Wipselberg, welke ik mede georganiseerd had. In dat artikel had ik een paar nog gewenste Alfa modellen gezet. Ik heb de auto afgelopen zaterdag pas opgehaald, omdat de schuur eerst los gezaagd moest worden, en de voorliggende groentetuin in de winterstand moest staan. Natuurlijk heeft de Sud zijn beroemde slechte punten, maar het belangrijkste is toch wel het puntgave interieur. Het neemt wel tijd in beslag, maar dit is geen eindeloos project. Gellukig heeft de vorige eigenaar de auto niet uit elkaar gehaald, maar zo compleet in de boerenschuur gezet.
Ik zou zeggen Sud specialisten geef uw oordeel. Is dit op dit moment de enige nog overgebleven originele NL Valentino Sud in Nederland ?.
Ik weet dat John Ackermans aan de hand van mijn tip in 1997 een 1.2 vanuit Italie meegenomen heeft, en volgens mij is tie uiteindelijk in Regio midden nederland of Brabant terecht gekomen. Ik weet niet wie deze Valentino nu heeft. Dus in mijn beleving weet ik dus het bestaan van 2 Valentino's in NL. Wie de juiste waarheid en getallen weet van nog bestaande Valentino"s in NL mag het zeggen. Ook in de rest van de wereld zullen er niet zoveel meer zijn. Van de 1.5 helemaal niet, omdat die volgens de duitse Alfasud site maar weinig gemaakt zijn. De meeste waren 1.2. Nou ik ben benieuwd wie hier met intressante gegevens boven water komt.