@Maxtor: Ik heb het nog nooit op een 33 gedaan, maar ervaring met de 75 heb ik wel hiermee.
Hoe lang duur dat klusje als het allemaal beetje los wil komen uiteraard? Is het simpelweg het verwijderen van de twee (maatje 13?) moeren, het losschroeven van de leiding en je trekt het eruit? Bedenk me nu, zit er een pakking bij dat ding voor montage?
Hoeveel je los moet halen bij een 33 om erbij te komen weet ik niet, maar het is inderdaad alleen lossen van 2 bouten en de leiding. Deze krijg je wel los hoor, verwacht hier geen drama's mee. Er zit geen pakking onder, want het koppelingshuis bevat gewoon 'lucht' (is zelfs open van boven). Daarna weer ontluchten, zo gedaan als je een 'eezibleed' hebt, (en bij een 75, een helper om op het pedaal te stampen omdat de ontluchtingsnippel onder zit ipv boven).
En dat 'stiftje' moet dat nog ergens aan vastgemaakt worden of valt dat automatisch op zn plek?
Het stiftje is bij de HCK van de 75 bol van boven, het valt zo in het cupje op de koppelingshevel. Geen bevestiging nodig, alleen het even invetten voor montage.
Reken voor de hele klus incl. ontluchten een middagje, lekker relaxed zonder stress. Het kan in een garage vast in 1 uur, maar als je niet dagelijks sleutelt neemt het allemaal wat meer tijd in beslag.
Veel succes!
Groeten, Pieter