Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Leasebak: 159 1.8mpi, 1.9JTDm1.9 8V, of toch weer 147JTD

do nov 30, 2006 20:00

@Lenz: echt een andere auto. Ik ben ook een echte liefhebber, maar dan wel van echte Alfa's. Met de komst van de 8C is dat weer de eerste echte sinds vele jaren dus er is nog hoop.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 30, 2006 20:17

Ga voor de 159 1.9 JTD. Deze auto is zwaar ondergewaardeerd (ook op dit forum).
Ik ben zelf geen diesel rijder, nog nooit een diesel gehad. Maar een vriend van mij zweert bij deze motor.
Hij heeft na zijn lease 156 1.9 JTD, ook privé deze wagen gekocht. Alleen de sw versie.

Over een paar jaar is de 147 overrijp en heb jij nog een verse 159. Ik vind de 159 heel erg mooi.
Desnoods zou ik de 1.8 kiezen.

Alhoewel, ik heb niets te kiezen en persoonlijk passen kleine auto's beter bij mij.

LENZ
Guru
Guru

do nov 30, 2006 20:20

Dat "echte" alfa liefhebber sloeg ook op de alfa, niet op de liefhebber, maar vanaf het Fiat tijdperk hebben ze ook nog wel echte alfa's gemaakt vind ik, vanaf het opel tijdperk is mijn enthousiasme pas gedaalt

slimmeric

Re: RE: Leasebak: 159 1.8mpi, 1.9JTDm1.9 8V, of toch weer 14

do nov 30, 2006 21:14

Ik ben ook een echte liefhebber, maar dan wel van echte Alfa's.
O jee. :shock: Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?
Meestal op basis van vooroordelen en denkbeelden die in de kern een groot "vroeger-was-alles-beter"-gehalte hebben. Zomaar een aantal willekeurige voorbeelden:
- Mensen met een lease-auto zijn geen "echte" Alfa-liefhebbers;
- Een auto met voorwielaandrijving is geen "echte" Alfa;
- Een "echte" Alfa rijdt niet op diesel.

Ik ga niemand het recht op zijn mening ontzeggen, maar wil mensen met zulke ideeen toch eens heel voorzichtig vragen, om eens bij zichzelf ten rade te gaan. Misschien ben je een beetje in het verleden blijven hangen. De wereld draait door, dingen ontwikkelen zich en veranderen. Ook aan Alfa Romeo gaat dat niet voorbij. Als die veranderingen niet altijd de richting op gaan die jij zou willen, prima, dat kan. Ieder zijn mening. Maar ga dingen niet indelen op basis van subjectieve waarde-oordelen als "echt" en "niet-echt". Want daarmee degradeer je eigenlijk de mening van iedereen die in jouw beleving tot het "niet echte" behoort, al bij voorbaat tot minderwaardig. Misschien onbedoeld, maar wel onterecht en heeeeeeel vervelend en irritant.

Eric

Andretti Molletti

do nov 30, 2006 21:23

O jee. :shock: Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?
Meestal op basis van vooroordelen en denkbeelden die in de kern een groot "vroeger-was-alles-beter"-gehalte hebben. Zomaar een aantal willekeurige voorbeelden:
- Mensen met een lease-auto zijn geen "echte" Alfa-liefhebbers;
- Een auto met voorwielaandrijving is geen "echte" Alfa;
- Een "echte" Alfa rijdt niet op diesel.

Ik ga niemand het recht op zijn mening ontzeggen, maar wil mensen met zulke ideeen toch eens heel voorzichtig vragen, om eens bij zichzelf ten rade te gaan. Misschien ben je een beetje in het verleden blijven hangen. De wereld draait door, dingen ontwikkelen zich en veranderen. Ook aan Alfa Romeo gaat dat niet voorbij. Als die veranderingen niet altijd de richting op gaan die jij zou willen, prima, dat kan. Ieder zijn mening. Maar ga dingen niet indelen op basis van subjectieve waarde-oordelen als "echt" en "niet-echt". Want daarmee degradeer je eigenlijk de mening van iedereen die in jouw beleving tot het "niet echte" behoort, al bij voorbaat tot minderwaardig. Misschien onbedoeld, maar wel onterecht en heeeeeeel vervelend en irritant.

Eric
Welkom bij de club idealisten ;)
Als jij je nou druk maakt om dit soort dingen kan ik weer s wat meer posten in techniek :lol:

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 30, 2006 21:30

Voor mij is een Opel ook niet meer een Opel sinds er Fiat-motoren in zitten :(
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 30, 2006 21:32

...Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?...
Da's duidelijk Eric. Wel goed lezen ! Er staat namelijk niet dat ik voor anderen bepaal wat ik anderen voorschrijf. Ik meet naar mijn maatstaf, en dan vallen de huidige Opel/Fiat/Alfa's niet in de categorie echte Alfa's (net zo min als diesels). Als voor iemand anders deze auto's wel echte Alfa's zijn is dat hun goed recht (lease rijder of niet). Of een nieuwerwetse 'Alfa' wel of niet goed is (naar mijn maatstaven) besluit ik pas nadat ik ermee gereden heb, zodat ik weet waar ik het over heb. Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar).... (behalve de 8C en de RZ helaas 8) )

PS: een waarde oordeel is altijd subjectief ;)

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 30, 2006 21:34

Voor mij is een Opel ook niet meer een Opel sinds er Fiat-motoren in zitten :(
:lol: :lol: Hoe lang is een Opel eigenlijk al een GM (oldsmobile anyone ;) )

rboudewijns

do nov 30, 2006 21:35

Als we het dan toch over "echte" Alfa's hebben dan valt de 8C ook af, want dat is gewoon een Maserati :wink: En een maserati is weer een Ferrari.

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 30, 2006 21:38

Als we het dan toch over "echte" Alfa's hebben dan valt de 8C ook af, want dat is gewoon een Maserati :wink: En een maserati is weer een Ferrari.
:lol: Het was al wachten tot ie kwam lekker snel :)
Overigens is een Ferrari een Fiat ;)

Maar voor de 8C maak ik dan toch graag een uitzondering ;) Een pure rijders auto :D

slimmeric

do nov 30, 2006 22:06

...Ik ben vrij nieuw op dit forum. Maar dit is toch hopelijk niet weer zo'n forum waar mensen voor anderen menen te moeten bepalen wat "echt" is en wat niet?...
Da's duidelijk Eric.
Ofwel: De mening van zo'n nieuweling als ik, kan toch nooit zoveel waard zijn als die van een oude rot als jij? Dit is nou precies wat ik bedoelde met het degraderen van andere meningen door het maken van een indeling tussen "echt" en "niet echt". Waarbij "nieuweling" dus gelijk staat aan "niet-echt".
Wel goed lezen !
Natuurlikj joh, ook qua lezen heb jij het bij het "(r)echte" eind en ik het "niet-(r)echte".
Er staat namelijk niet dat ik voor anderen bepaal wat ik anderen voorschrijf. Ik meet naar mijn maatstaf, en dan vallen de huidige Opel/Fiat/Alfa's niet in de categorie echte Alfa's (net zo min als diesels). Als voor iemand anders deze auto's wel echte Alfa's zijn is dat hun goed recht (lease rijder of niet). Of een nieuwerwetse 'Alfa' wel of niet goed is (naar mijn maatstaven) besluit ik pas nadat ik ermee gereden heb, zodat ik weet waar ik het over heb. Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar).... (behalve de 8C en de RZ helaas 8) )
Wat denk je ervan om vanaf nu te spreken over Alfa's die jou wel aanspreken en Alfa's die jou niet aanspreken, in plaats van "echte" en "niet echte"?
Ik heb dat namelijk ook!!! Volgens mijn maatstaven in bijvoorbeeld de 90 een "niet-echte" (heeft me nooit aangesproken) en de GT JTD een "hele echte" (fijnste auto die ik ooit gehad heb, ben er helemaal weg van.) :D
PS: een waarde oordeel is altijd subjectief ;)
Bedankt voor deze terechtwijzing. Het zet de kern van mijn vorige post in een heel ander daglicht.... :wink: .

Ik ga hier verder geen discussie over voeren. (Al is het alleen maar om niet teveel off topic te gaan.) Het doel van mijn vorige post was nl. om de harde kantjes tussen "echt" en "niet echt" er juist wat af te halen. Niet om een discussie aan te wakkeren.

Eric

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 30, 2006 22:11

Da's duidelijk Eric.
Ofwel: De mening van zo'n nieuweling als ik, kan toch nooit zoveel waard zijn als die van een oude rot als jij? ...
Nee, je leest alweer niet goed, of je trekt de verkeerde conclusie. Bij jouw naam staan 10 postings en de vermelding newbie.

sudman1500
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 01, 2006 08:23

Ik heb met alle 'Alfa's' gereden die op de prijslijst staan op dit moment (en hebben gestaan de afgelopen 18 jaar)....
Alle???

Alle versies,alle motoren??

Daar ben je dan knap druk mee geweest 8)
Jeder Popel fährt 'nen Opel
Jeder Affe fährt 'nen Ford
Jeder Blödmann fährt 'nen Porsche
jeder Arsch 'nen Audi Sport
Jeder Spinner fährt 'nen Manta
jeder Dödel Jaguar
Nur Genießer fahren Alfa
und sind immer schneller da

Aernoudt
Guru
Guru

vr dec 01, 2006 09:10

@Sudman: alle types (niet alle motoren ;) )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”