Hoe zit het eigenlijk met de topic opener? Paul veloce? Horen we niks meer van? Heeft ie nog enige feedback, voorkeuren?
Ja hoor, ik ben er nog. Ik zit zo rustig af te wachten hoe de discussie zich ontwikkelt. Ik begin me ook inmiddels wel een beetje een beeld te vormen. Mijn voorkeur: uiteraard Alfa. De BMW discussie laat ik maar even links liggen! Er zit nog wel een of ander zweeds merk in m'n gedachten, maar dat is meer om rationele redenen
Ik zit nog wel een paar uur als ik op iedereen moet reageren, dus maar een paar highlights:
@Ceesrees:Alfa te duur in de lease: ook leaseplan zeker, volgens mij zijn ze daar niet zo alfa-minded
@Slimmeric; interessant zo'n lijstje van andere aanbieders. Bij leaseplan kom ik bij dezelfde km's en looptijd toch wel hoger uit voor de Alfa's. Bijvoorbeeld 159 1.9jtdm8V impression: € 821,00 p.maand, zullen wel andere voorwaarden zijn. Een andere leasemaatschappij hoef ik helaas niet mee aan te komen, landelijk hebben we er een paar duizend lopen.
147 is meer mee te spelen: ik rij er nu 4,5 jaar in en kan het beamen dat je er leuke dingen mee kunt doen. Maar m'n 33 is toch meer lol. Waarom 159 in de keuze? Je wilt weer eens wat ander en dan denk je aan een 159. GT is helaas geen optie (nog duurder in de lease, en past niet in de leasegedachte van de baas) Zoals gezegd, ik ga er zeker nog een keer met de 159 rijden om te kijken wat de verschillen zijn (zet hem maar vast klaar Lenz!). Waar ik tegen aan hik is de bijbetaling over 4 jaar, daarvoor kun je ook leuke andere dingen doen met de andere Alfa's in de garage.
De 147JTD16V komt dan beter in beeld en zal zeker ook meegenomen worden, alleen met de Q2 optie zal hij vast weer over het budget gaan.
Iedereen bedankt voor de reacties, over een maandje of zo hoop ik er uit te zijn.