Robert 75 V6

Opel forum??

ma nov 27, 2006 14:26

hahahahah ik zat net ff op het opel forum te kijken, ( komt door het forum topic ) :oops:

maar ok, iemand wilde iets weten over zijn radio;

simpel vraagje over cosa c
Ga naar pagina 1, 2 Volgende

www.opelfreaks.eu Forumindex -> audio
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp
Auteur Bericht
kleinen
newbie

Geplaatst: 04-11-06 13:51 Onderwerp: simpel vraagje over cosa c

--------------------------------------------------------------------------------

ik ben gistren weest gaan zien achter versterker en woofer.
heb al zo een beetje een gedacht van wat ik wil rekening houdend met men rekening
maar ik zou graag mijn orginele radio behouden omdat ik men rado kan regelen via men stuur en als ik dus nen andere plaats niet meer.
ik denk wel dat het moet lukken via orginele radio.
maar de vragen zijn heb ik wel goeie kwaliteit dan op men woofer en zijn er nog nadelen met de orginele ipv van een andere???

Terug naar boven

Thiago
King member

Geplaatst: 05-11-06 19:22 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

kzal het even wat 'hard' zeggen :

- de originele radio van Opel (Radio CD30) is goed van kwaliteit, maar de versterker suckt !!!
Je zal dus amper sterke signalen kunnen zenden naar je optionele versterker.

EN BOVENDIEN : je kan op deze radio geen extra versterker aansluiten !!!
Dus dat plannetje kan niet doorgaan.

Je zal moeten een nieuwe radio met meerdere uitgangen (iedere 1 DIN radio tegenwoordig) moeten kopen.
Voor 100€ heb je een goede.

Je stuurwielbediening verliezen ?
Onzin !
De meeste leveranciers hebben een kabel die je moet aansluiten op je radio en verbinden met je stuurwielbediening.
Dan blijft alles hetzelfde als voorheen.
Uw garagist kan dit normaal zeker (tenzij hij rond is).
Dit is zo voor Kenwood, Pioneer, Sony ...

Laat even weten wat je doet.

mvg Thiago

I love tjoening

Terug naar boven

kleinen
newbie

Geplaatst: 05-11-06 20:35 Onderwerp:

heb dus ff na vraag gedaan.
passeerde per toeval net zo'n winkel en 'k zei jah es vragen kan geen kwaad.
was neit bij men garagist é!
dus het kwam er op neer zoals ik al dacht stuur bediening verlies ik! of ik moet al naar een duurdere radio gaan.
die ging mij 350 euro kosten minstens.
maar het kan met de orginele radio MAAR die versterker en woofer worden dan via mijn achterste boksen in verbinding gebracht.
en dat is ook nie echt handig.
heeft mij dus de nadelen en voordelen ervan uitgelegd.
ale voordelen waren er in feite nie.
diene peet rade mijn aan om eerst nen andere radio te steke met als gevolg dak dan men stuurbediening kwijt ben

lastige beslissing omdak et wel handig vind aan het stuur.

wat ik hier schrijf kan kloppen ma ook nie é ik zeg gewoon wa die peet eeft gezegd want zelf ken ik der klote van!
dus aub schiet mij nie als het nie klopt é!

Terug naar boven

kleinen
newbie

Geplaatst: 05-11-06 20:38 Onderwerp:

ah en wat ik ga doen?
euhm eens naar nen andere winkel gaan en men vraag nog es stelle en zien wa die zegt.
als hij het zelfde antwoord geeft dan laat ik alles zo ga geen 350 euro uitgeven aan de radio alleen.
dan nog es de versterker en woofer.
mijn ezelke da geld schijt is gistren dood gegaan dus ja

maar ja ik ga eerst es zien wa de andere zegt voor da ik beslis

en thiago alvast bedankt vo u info é ! ! !
*****************************************************************************************************************************************************

uiteraard gaat dit nog een tijdje door maar dan zou het verhaal wel heel erg lang worden, wat een gasten zeg!!!! :lol:

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Opel forum??

ma nov 27, 2006 15:09

Een deel van dit niveau taalgebruik zie je op dit forum (zij het in mindere mate) ook voorbij komen volgens mij ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Opel forum??

ma nov 27, 2006 15:27

Een deel van dit niveau taalgebruik zie je op dit forum (zij het in mindere mate) ook voorbij komen volgens mij ;)
Helaas hoe langer, hoe meer....... :(

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 27, 2006 15:34

Wat is er mis met een grammaticaal correcte en juist gespelde volzin, vraag ik mij soms af... (en nee, ik wil niet op iedere typefoutslak zout leggen)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 27, 2006 15:39

Ik ben bang dat die over 10 jaar alleen nog in de geschiedenisboeken te vinden zijn, Yuri.
Ik roep mezelf ook niet uit tot 10 voor taal kampioen, maar van wat je hier soms leest, wordt je droevig.
Eens een foutje tegen d of t, akkoord. Maar is het nou zo moeilijk om @#!&@ leestekens te gebruiken ?

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

ma nov 27, 2006 15:57

Komt voornamelijk door het smsen en msnen denk ik. Dat moet allemaal kort en snel getypt worden.. :(
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Aernoudt
Guru
Guru

ma nov 27, 2006 16:04

Komt voornamelijk door het smsen en msnen denk ik. Dat moet allemaal kort en snel getypt worden.. :(
Dat heeft naar mijn idee een behoorlijke invloed hierop. Als ik kijk wat er bij mijn dochter op de MSN voorbij komt... ze is het dan ook niet altijd geheel eens mijn opbouwende kritiek op dat punt zeg maar ;)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 27, 2006 16:06

Als ik kijk wat er bij mijn dochter op de MSN voorbij komt... ze is het dan ook niet altijd geheel eens mijn opbouwende kritiek op dat punt zeg maar ;)
Wat klinkt dit bekend in de oren ! :D
Blij dat ik niet de enige ben :wink:

Aernoudt
Guru
Guru

ma nov 27, 2006 16:18

Vast niet :lol:
Dat soort taalgebruik hebben we even toegestaan, totdat de eerste problemen met NL op school zich voordeden, dat praat wat makkelijker dan meteen vooraf tegen dat soort taalgebruik te zijn, terwijl je weet dat vele andere kinderen dat ook doen. Niet dat dat 100% garantie geeft op succes, maar dat heb je met pubers volgens mij toch al niet zo makkelijk ;) , maar het helpt wel om het makkelijker bespreekbaar te maken en te houden.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 27, 2006 16:27

Mijn dochter van 15 kan, tot nu toe, netjes het onderscheid maken tussen MSN-taal en schoolwerk, lijkt me zo. Mijn zoon van 12, da's een ander geval :roll:
Ik doe het gewoon zo eenvoudig: als ie me vraagt z'n huistaken oid na te kijken, en ik zie daar weer zoiets, dan zeg ik gewoon: neen, dat kijk ik niet na. Vraagt ie "waarom niet", krijgt ie van mij te horen, dat ik nog niet de moeite neem om dat soort gebrabbel te lezen. "ja maar, het is nog een kladwerk enz enz". "Kan me niet schelen, je schrijft zoals het hoort, en je mag blij zijn dat ik het niet gewoon in de prullebak smijt...".
Wat ik (ook hier) veel opmerk, zijn fouten tegen "ij" of "ei", "g" of "ch", dat soort dingen. Gebruik de zoekfunctie maar eens op "pijlstok" :lol: Dat werd er, bij ons op school, ingehamerd vroeger. Daar zal ik echt zelden fouten tegen maken.
5 jaar geleden begon hier op de zaak een jongen uit Zuid Afrika te werken, die maakte daar ook regelmatig fouten tegen. DAT kon ik nog begrijpen. Inmiddels schrijft hij beter dan het gemiddelde petje :wink:

Dinky Boy
Miniaturista

ma nov 27, 2006 18:19

(...) "Kan me niet schelen, je schrijft zoals het hoort, en je mag blij zijn dat ik het niet gewoon in de prullebak smijt...".(...)
Het is prulleNbak :!: :P

Niet iedereen is gezegend met een perfect taalgevoel, en ook al lijkt het aangehaalde voorbeeld bol te staan van de gemakzucht, waarom moet zo iemand nou meteen belachelijk worden gemaakt? Ook op het Opelforum, het Renaultforum, het Mercedesforum, het Tuningforum, etc., helpt men elkaar. Daar gaat het toch om?

Aernoudt
Guru
Guru

ma nov 27, 2006 18:26

Belachelijk maken zal niet de bedoeling zijn geweest denk ik; maar het is wel zo naar mijn mening dat je als je dit toelaat het niveau vanzelf verder zakt. Taalverloedering, en dat is zonde.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 27, 2006 18:27

Dink je hebt helemaal gelijk. :thumbs:

Maar soms schlaan zij helenmaal die plank mis :jumping:

cor
Guru
Guru

ma nov 27, 2006 19:26

Hoe zou er op andere fora over ons worden geschreven/gepeebeet enz.? Juist door dit soort zaken hier te posten wordt een eventueel negatief beeld over ons alleen maar versterkt :? :?
Net als bij de politieke discussie: laat iedereen in zijn/haar waarde....

en wees blij dat we Alfa rijden... :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Aernoudt
Guru
Guru

ma nov 27, 2006 19:31

@Cor: wordt er dan zoveel over 'ons' geschreven ?
(Dat 'ons' is trouwens nogal afwisselend volgens mij, behalve de voorliefde voor Alfa Romeo, of dat nu politiek is of op andere vlakken (bijvoorbeeld footer files met FWD sucks versus mensen die een Alfa 146 een mooie auto vinden (en alles wat er tussenin zit ;) )

Terug naar “Het Forum Café”