Welke partij

CDA
14%
13
PvdA
7%
7
VVD
38%
36
SP
17%
16
GroenLinks
1%
1
Groep Wilders / PvdV
21%
20
ChristenUnie
2%
2
D66
Geen stemmen
0
PvdD, SGP, etc...
1%
1

Totaal aantal stemmen: 96
Andretti Molletti

Re: RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 21:37

Nou, dat is toch niet helemaal waar. Als er namelijk niet een zekere beloning staat tegenover het nemen van een zeker risico, dan onderneemt niemand meer iets. Want van persoonlijke voldoening alleen kan niemand leven.
Wacht ff, de overheid moet jullie belonen, omdat er een zeker risico genomen wordt waar ik en velen met mij geen fuck aan hebben? En volgens mij (maar dat is misschien zwart-wit) zit het ondernemersschap je in het bloed/of niet. En als het risico de motivatie is, moet je het risisco ook nemen zonder die beloning, maar volgens mij heeft een zelfstandig ondernemer andere motivatie om zelfstandig ondernemer te zijn.
Nee, de overheid moet je niet belonen, ze moet je alleen niet straffen. Dat is een heel verschil.
Zeg Yuri,
moet je nou wel of geen beloning meer???

:roll:

je kan zo de politiek in :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 21:38

Even een leuke dooddoener voor ondernemers:

Iemand gaat aan het eind van de start/landingsbaan wonen en na 4 maanden begint hij/zij te klagen over geluidsoverlast. De baan moet sluiten!!

jullie snappen hem vast ;)

)
Ben ik het ook niet mee eens. Naast een vliegveld gaan wonen is een keuze, waarbij je je neer moet leggen bij het geluid (het geluid is een gegeven). Hiertegenover staan geen potentiële voordelen, dus: niet mauwen.

Ondernemer zijn is een keuze, waarbij je het RISICO (het risico is een gegeven) accepteert in ruil voor de KANS op een verbetering van je sociaal-economische omstandigheden (een beloning).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 21:41

Ondernemer WORDEN is een keuze, de belastingen ed zijn een gegeven!

;)

En kansen?? dan betaal je kansspelbelasting, je wordt geen ondernemer omdat je denkt een kans te hebben.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 23, 2006 21:42

En dat heb ik ook bevestigd.
Weg meningsverschil :lol: wat dat betreft
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

do nov 23, 2006 21:42

Iemand nog iets nodig van een 75 1,6 ie ? :wink:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 21:43

Wacht ff, de overheid moet jullie belonen, omdat er een zeker risico genomen wordt waar ik en velen met mij geen fuck aan hebben? En volgens mij (maar dat is misschien zwart-wit) zit het ondernemersschap je in het bloed/of niet. En als het risico de motivatie is, moet je het risisco ook nemen zonder die beloning, maar volgens mij heeft een zelfstandig ondernemer andere motivatie om zelfstandig ondernemer te zijn.
Nee, de overheid moet je niet belonen, ze moet je alleen niet straffen. Dat is een heel verschil.
Zeg Yuri,
moet je nou wel of geen beloning meer???

:roll:

je kan zo de politiek in :wink:
Ik bedoel dat de overheid je niet ACTIEF moet belonen, dat doet de rest van de wereld wel of niet door jou en je onderneming tot een succes te maken of niet. Echter, als je met je onderneming slaagt, moet de overheid je dan ook niet komen straffen door heel inhalig een onevenredig deel van de opbrengst te innen. Dat bedoel ik.

(En om in de politiek te gaan ben ik veel te ongenuanceerd :wink: )

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 21:50

Ondernemer WORDEN is een keuze, de belastingen ed zijn een gegeven!

;)

En kansen?? dan betaal je kansspelbelasting, je wordt geen ondernemer omdat je denkt een kans te hebben.
Ook niet helemaal waar. Belastingen zijn een gegeven, zonder het lidwoord. Het lidwoord doet vermoeden dat DE belastingen altijd gelijk zijn. En dat is niet zo, want die zijn weer afhankelijk van wie er aan de macht is. En het gaat natuurlijk niet alleen ombelastingen, ook al de rompslomp die je als ondernemer hebt.

Ik heb bij een koeriersbedrijf gewerkt waar iedereen behalve ik rookte. Toen mocht er van de overheid ineens niet meer gerookt worden in bedrijfskantines. Op dat bedrijf had niemand moeite met wél roken, en het ging dus gewoon door. Totdat... een ambtenaar langskwam om te controleren of er inderdaad aan het rookverbod gehoor werd gegeven, wat niet het geval was. toen kreeg dat bedrijf een boete.

Dat is toch WAANZIN? Die ambtenaar wordt eerst van jóuw belastingcenten betaald wordt om dan jóu te beboeten als jíj een regel overtreedt die de overheid heeft bedacht, terwijl het overtreden van die regel alleen jóu raakt...

Kosta
Guru
Guru

do nov 23, 2006 21:51

Het gaat niet om het soort risico's of groter of kleiner. Ikzelf vind het terrecht dat iemand die verantwoordelijk is voor vele levens, iets meer verdient maar dat is verantwoordelijkheid voor anderen, niet voor jezelf. Wat ik bedoel is dat je, als je zelfstandig ondernemer wordt, je weet dat je risico's loopt voor jezelf. Daar kies je dan voor en dat hoeft niet beloond te worden.
Typisch de superlinkse gedachte. Iemand neemt risico's om een goed bestaan op te bouwen ipv thuis te zitten en hoeft daar niet voor beloond te worden. Maar laten we vooral alle thuiszitters kostelijk belonen . Nou,nou zeg :shock: :? .
Laatst gewijzigd door Kosta op do nov 23, 2006 21:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 21:52

En zonder ondernemers geen banen, zo is het ook nog eens een keer.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

do nov 23, 2006 21:59

Vanuit de chat de vraag: hoeveel is modaal?
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 21:59

Zonder ondernemers geen geld voor uitkeringen. :!:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 22:00

Vanuit de chat de vraag: hoeveel is modaal?
Weet ik ook niet, heb ik hier ook al gevraagd.

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 23, 2006 22:07

* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Andretti Molletti

do nov 23, 2006 22:08

Het gaat niet om het soort risico's of groter of kleiner. Ikzelf vind het terrecht dat iemand die verantwoordelijk is voor vele levens, iets meer verdient maar dat is verantwoordelijkheid voor anderen, niet voor jezelf. Wat ik bedoel is dat je, als je zelfstandig ondernemer wordt, je weet dat je risico's loopt voor jezelf. Daar kies je dan voor en dat hoeft niet beloond te worden.
Typisch de superlinkse gedachte. Iemand neemt risico's om een goed bestaan op te bouwen ipv thuis te zitten en hoeft daar niet voor beloond te worden. Maar laten we vooral alle thuiszitters kostelijk belonen . Nou,nou zeg :shock: :? .
Zeg Kosta, moest die stoel nou nog gelast worden ;)
Het stoplicht is niet groen, DUS is het rood!
Als je geen zelfstandig ondernemer bent kun je nog best wel een toegevoegde waarde hebben hoor ;)

cor
Guru
Guru

do nov 23, 2006 22:11

zolang het maar geen belasting toegevoegde waarde is.... :? :? :wink: :wink:
--2000-- Bertone Blu Olandese (1974)
159 SW Tbi TI Bianco Ghiaccio (2010)

Terug naar “Het Forum Café”