Welke partij

CDA
14%
13
PvdA
7%
7
VVD
38%
36
SP
17%
16
GroenLinks
1%
1
Groep Wilders / PvdV
21%
20
ChristenUnie
2%
2
D66
Geen stemmen
0
PvdD, SGP, etc...
1%
1

Totaal aantal stemmen: 96
bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 16:28

De hervedeling van de inkomens is een normaal punt maar wat mij treft is de houding van de SP-er die met het voorstel voor het MKB komt, die hierop neerkomt dat de overheid het gaat opknappen. De overlevingskans van startende ondernemingen is nu eenmaal gering maar de SP wil perse een uitkomst bieden dat feitelijk neerkomt op collectieve subsidie. Of dit nu het voorbeeld is van waardering van het marktmechanisme van de SP?

Is Sinterklaas al in het land?

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Verkiezingen

do nov 23, 2006 16:42

SP en Pvd A denken de problemen op te lossen om maar vooral veel belastinggeld overal in te pompen.
Na links is het begrotingstekort steevast gestegen en mag midden en rechts puinruimen.

Slechte zaak voor NL, als links aan de macht komt :?
@Kees: lees het CPB verslag van de doorrekening van het SP programma eens door. Dan had je kunnen lezen dat jouw opmerking precies van het caliber is zoals eerder in dit topic al aan de orde is gesteld...

@Bert: subsidie ? Lees nu eens voor je post !!

@Posthumus: je komt al in de buurt; het staat er gewoon allemaal in ;) (in elk geval prettig dat je de moeite genomen hebt er naar te kijken :) , dat kan van een deel van de overigen hier helaas niet gezegd worden, waardoor de discussie erg lastig/zinloos wordt; jammer weer)
Laatst gewijzigd door Aernoudt op do nov 23, 2006 16:46, 2 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees-Cees

do nov 23, 2006 16:42

dat er zoveel Alfa rijders VVD stemmen zeg 8) die rijden in een blauwe Alfa zeker (met oranje).

de SP stemmers in een rode (ze willen wel maar kunnen niet............) :wink:

Jammer hoor als straks alles van de afgelopen periode zo weer in de prullenbak verdwijnt.

Hee jongens en meiden:

je geld opmaken en er van leven met je vriend/vriendin en of gezin. geld moet rollen en niet op de bank staan of straks verdeeld worden als je er zelf voor gewerkt hebt.

ErwinV6

do nov 23, 2006 16:51

Aernoudt is errug druk voor de SP :wink:
Hoop alleen dat je qua politiek inzicht niet net zo makkelijk beinvloedbaar bent als met je auto keuze, want dan kan het binnenkort Groen Links worden, paar weken later CDA en weer een paar weken later Wilders......... :mrgreen: :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 16:52

Vraag 1: op welk bedrag ligt de inkomsgrens waarboven de SP vindt dat je meer zou moeten betalen dan nu het geval ?
Daar ben ik best wel benieuwd naar, vertel!
Wat ik uit het program van de SP opmaak is bij dubbel-modaal, maar concreet staat het er niet in (moet eerlijk toegeven dat ik het even geskimmed heb ipv gelezen, denk niet dat 'de baas' er heel blij van wordt als ik bijna 90 pagina's doorlees)

Maar goed, echt concreet kan ik niets vinden...
En wat is tegenwoordig modaal? Van dat soort dingen heb ik geen idee, absolute getallen zeggen me wel wat. Let wel, dit is gewoon belangstelling, ik ga hier geen stelling nemen :)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Aernoudt
Guru
Guru

do nov 23, 2006 17:03

@Erwin: maak je geen zorgen. Ik begrijp dat jij het jammer vindt dat ik niet elke 3 maanden een ander interieur nodig heb ;) Dan had je wellicht jouw projekten wat vlotter kunnen afmaken.

Ben in het verleden lid geweest van de PvdA, maar daar vond ik te weinig aktie/passie/standpunten.. te gezapig te weinig streidbaarheid, vandaar dat ik een paar jaar geleden naar de SP ben overgestapt. PvdA is een makkelijker bestaan dan als SP'er in de dagelijkse praktijk (ivm de grote hoeveelheid vooroordelen, maar die nemen steeds meer af nu mensen zien wat de SP doet, maar soms moet je ergens wat extra voor doen/is het de moeite waard ;)

(ik hoop dat 2 partijen in 18 jaar voor jou niet de aanleiding vormt om aan te nemen dat er veel verandering op korte termijn te verwachten valt. 1 ding scheelt: op een onfatsoenlijke partij als PvdV zal mijn stem niet terecht komen (gelukkig is dat ook al door de rechter vleugel van de NL politiek uitgesproken (oa Mark Rutte)).[/u]
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Pinin01
Advanced Member
Advanced Member

do nov 23, 2006 17:15

Kijk, ik heb wat risico genomen met het beginnen van een eigen zaak, me de pleurus gewerkt en dan krijgen van het links front te horen: "het eerlijk delen moet weer terugkomen in Nederland " . Nou nee dank je Jan !! Ik heb me nek uitgestoken ,mag ik dan eens wat meer verdienen ?
Hé, een lotgenoot ;-)
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 17:19

De economische visie is niet nieuw en nimmer effectief gebleken. De opvatting over de markt is te eenzijdig gericht op de werknemer en aan de naieve kant waar bedrijven werkgelegenheid moeten bieden i.p.v. winst maken.
=D>

Precies, als iedereen maar werk heeft. Of er nog winst gemaakt wordt en of nederland nog meedoet internationaal lijkt niet van belang. Beetje teveel "Eigen boterham eerst" ten koste van een gezond financieel klimaat. Wacht de formatie gespannen af!
Dirk - Giulia2000TS

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

do nov 23, 2006 17:20

Denk maar eens aan het liedje van het goede doel .........
Het komt uit let maar op......

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 17:20

Je bedoelt net zoals de reacties van linkse rakkers dat de VVD alleen voor de rijken is.Want dat hoor ik alleen over de VVD van de SP mensen op straat. Kijk, ik heb wat risico genomen met het beginnen van een eigen zaak, me de pleurus gewerkt en dan krijgen van het links front te horen: "het eerlijk delen moet weer terugkomen in Nederland " . Nou nee dank je Jan !! Ik heb me nek uitgestoken ,mag ik dan eens wat meer verdienen ?
=D>
En hier nog een =D> !!! Kosta!! :wink:
Dirk - Giulia2000TS

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do nov 23, 2006 17:21

Ik lees het al. Heel veel rechtse knakkers hier in dikke alfa's !! :wink:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

do nov 23, 2006 17:30

"Brood en spelen" of gelijk maar naar Belgie......... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 17:36

Het is alleen erg jammer denk ik dat veel mensen een mening ergens over hebben zonder de inhoud te kennen. Over de SP is dat ook vaak zo. Ik ben regelmatig namens de SP 'op straat' en dan merk je dat veel mensen (ook kijkend naar enkele reaktie's op dit forum) onze standpunten niet/nauwelijks kennen maar en wel een uitgesproken mening over hebben. Erg goedkoop en te makkelijk.
en ook net andersom, men stemt op de SP en lees niet eens wat hun (naar mijn idee) soms vreemde plannen en ideeen zijn

(maar goed, ik heb het knopje Wilders inegdrukt.......)[/code]
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 23, 2006 17:48

"Brood en spelen" of gelijk maar naar Belgie......... :wink:
Voor mij is België maar 25 km weg... Ik wil niet piepen voor ik geslagen word, dus wachten we eerst maar eens af hoe alles gaat lopen. Maar als ik de meeste linkse plannen zie, houd ik (werkende mens) mijn hart wel een beetje vast. Ik sta iedere morgen al op met 2,5 mensen op mijn rug, en omdat ik uitga van het slechte in de mens (zoals de waard is...) zie ik dat er dan wel weer meer worden.

Werkgelegenheid om de werkgelegenheid is geen oplossing, voor geen enkel probleem. Een gezonde economie genereert zijn eigen banen op eigen kracht, zonder bemoeienis van de overheid. In de Sovjet-Unie werd aan de industie altijd een doel opgelegd door de overheid ('bouw dit jaar 10000 tractoren). Als dan de helft van de tractoren niet nodig was of het niet deed, dat boeide niet, want het doel was gehaald en er waren banen.

Nivelleren is een fijne gedachte, maar ook heel eng. Want als jíj bereid bent om je nek uit te steken of harder je best te doen en de overheid roomt jouw eventuele extra inkomsten dan weer af om ze te verdelen over degenen die niet willen, nou, dan ga je toch niet meer de moeite doen? Let wel, degenen die echt niet kúnnen moeten ook een fatsoenlijk bestaan hebben en niks te kort komen, het zijn de onwílligen die je het onmogelijk moet maken om rustig onderuit te zakken en te denken 'dit is wel lekker zo'. En juist door te nivelleren creëer je onwilligen. Want er is geen incentive.

We worden natuurlijk niet meteen een communistische heilstaat waar iedereen in een sovchoz moet gaan werken (hoop ik :wink: ), maar toch. Laat ik het zo zeggen: het is niet voor niks dat de Sovjet-Unie is gevallen, toch?

(Heb ik daar tóch nog stelling genomen)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Kosta
Guru
Guru

do nov 23, 2006 17:50

Je bedoelt net zoals de reacties van linkse rakkers dat de VVD alleen voor de rijken is.Want dat hoor ik alleen over de VVD van de SP mensen op straat. Kijk, ik heb wat risico genomen met het beginnen van een eigen zaak, me de pleurus gewerkt en dan krijgen van het links front te horen: "het eerlijk delen moet weer terugkomen in Nederland " . Nou nee dank je Jan !! Ik heb me nek uitgestoken ,mag ik dan eens wat meer verdienen ?
=D>
En hier nog een =D> !!! Kosta!! :wink:
Dank u, dank u :wink: Nee, het gaat mij niet om applaus te krijgen maar gewoon zeggen wat ik voel. Ok, ik heb nu een aardig inkomen maar heb daar risico's voor genomen en door diepe dalen gegaan de afgelopen jaren . Mag ik daar nu eens voor beloond worden en is niet achterna worden gezeten door Jan en z'n maten ?! Nogmaals ,ik weet niet waar de grens zit van het inkomen wat Jan aan wil pakken maar ik zeg gewoon keihard: Wil je wat bereiken in het leven dan moet je er keihard voor knokken en niet thuis zitten en je handen ophouden, voor die mensen is SP stemmen het makkelijkst wat er was. Misschien moeten ze eens wat vaker naar het CWI gaan ! Keiharde taal? Inderdaad , maar ik zeg wel waar het op staat !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Terug naar “Het Forum Café”