funkyflex

dilema

zo nov 19, 2006 20:06

heb van de week een budget van me nieuwe baas gekregen om een auto te gaan kopen.

27.000 incl bpm en btw

wat nu??

dan toch maar een kleine 147? of zal ik eens vreemd gaan naara een ander merk. het blijft ten slotte een bedrijfsauto.

ik heb al eens eerder een 147 gehad en dat vond ik toch klein. het is jammer dat alfa op het moment geen mooie tussenweg heeft. persoonlijk vind ik de 159 vrij groot en die is bovendien net iets te duur, bovendien had ik de oude type 147 en die vind ik mooier dan de nieuwe 147.

iemand tips/sugesties

of heeft er iemand nog een 156 (SW) laatste type bijna nieuw staan die voor 27 weg mag?

Emilio
Guru
Guru

RE: dilema

zo nov 19, 2006 20:18

Je koopt een goede tweedehands 156 sw en verhuurt deze voor het lease bedrag aan je baas...
Excl brandstof natuurlijk.

De inkomsten moet je bij je inkomen optellen en worden dus ergens tussen de 40 en de 50% belast.
Jouw budget is dan ruimschoots genoeg om de wagen goed op de weg te houden.
Je maakt ook met een garagehouder die jij vertouwt afspraak dat je de wagen daar standaard in onderhoud hebt.

Voordeel van je baas: Geen contract van 3 jaar, maar een contract gekoppeld aan jouw arbeidscontract.
De beste man moet natuurlijk wel een beetje flexible zijn....
Emilio

[s]2005 GT 1.9 JTD[/s]
1997 GTV 3.0 24V

funkyflex

zo nov 19, 2006 20:35

ook een idee.. maar dan zou de investering van mij af moeten komen. wat als ik het niet meer zie zitten na een half jaar...

ik heb liever alleen bijtelling en geen afschrijving en rente en onderhoud en verzekering en belasting etc etc etc.

als ik snel een optelsom zou maken dan wordt de auto duurder om te leasen voor mn baas van mij dan dat hij zelf zou leasen bij alfalease ore whatever..

het bedrijf zal dus de auto gaan aanschaffen, met een maximum van 27K lease willen ze niet.

ps (ik weet zeker dat ze eerst bij de prijslijst van de 159 hebben gekeken voordat ze met hun voorstel kwamen)

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

ma nov 20, 2006 00:40

Ik zie dat de goedkoopste 159 weg gaat voor 27950. Mss kun je die 950 euro eraf babbelen bij de dealer? Heb je toevallig collega's die ook een auto mogen uitzoeken en die je in een Alfa denkt te kunnen kletsen (zo'n dealer vind het helemaal niet vervelend om meer auto's tegelijk te verkopen --> korting!)?

Of wie weet kun je wat inruilen om zo de prijs te drukken, wees creatief! Tenzij je zelf niets wilt investeren natuurlijk.

Dit alles mits je zelf verder alles mag regelen en niet alleen maar naar de wagenparkbeheerder van je bedrijf stapt "diewillik!".

Mocht je toch een ander merk overwegen en je houdt wel van een aparte vormgeving: persoonlijk vind ik de nieuwe Civic helemaal geweldig (en die is ook nog eens ietsje (niet veel) groter dan een 147 ;)). Hoe het rijdt geen idee, wat dat aangaat scoort-ie geloof ik niet het allerhoogste als ik de tests lees. Maar gezien jouw woonplaats heb je waarschijnlijk meer aan een knappe stoel dan aan een goede wegligging :P
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

funkyflex

ma nov 20, 2006 09:01

ja de goedkoopste 159 gaat idd weg voor 27950 maar dan heb ook de kaalste (voorzover alfa kaal is) versie met de kleinste motor en om dan die 1400 kilo vooruit te stuwen... dus het heeft naar mijn idee geen zin om dat bedrag erbij te snoepen.

ik moet even een rondje langs de dealer om te kijken naar

Audi A3 Sportback
BMW 1
Volvo S40
Ford Focus/Mondeo

waarschijnlijk krijg ik dan ook hele kale versies maar ik moet me even orienteren.
ik hoop een 156 SW te vinden die weg mag voor die prijs, want die vind ik wel heel erg mooi, een stuk mooier dan de 159.

ciclista
Guru
Guru

ma nov 20, 2006 09:48

Skoda Octavia Combi
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 20, 2006 11:15

Ik ken een bedrijf waar men voor een redelijk bedrag een Rover P5/P6 V8 kan leasen en zoektocht op internet levert wellicht ook andere garagebedrjven op die klassiekers voor de lease aanbieden??

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma nov 20, 2006 12:07

je moet even gaan kijken bij de HAI, die leasen bv tweedehands, exclusief en ga zo verder. Hebben ze het niet dan zoeken ze het voor je .
H.A.I. ff check website...
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma nov 20, 2006 12:10

Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 20, 2006 12:35

Meteen even contacten met de haibv lijkt me? Het mooiste is natuurlijk het kiezen voor een eigen auto en een km vergoeding.

funkyflex

Re: RE: dilema

ma nov 20, 2006 19:49

Meteen even contacten met de haibv lijkt me? Het mooiste is natuurlijk het kiezen voor een eigen auto en een km vergoeding.
met de bezine prijzen van tegenwoordig lijkt me dat niet verstandig mits ze 2 euro per km betalen..

ik ben trouwens een accountmanager dus minimaal 40dkm per jaar lijkt me geen goed plan om met een eigen auto te doen.

bovendien gaat de afschrijving zo snel dat je auto binnen een jaar of 2 nagenoeg niets meer waard is.

funkyflex

ma nov 20, 2006 19:55

Skoda Octavia Combi
hmmm niet slecht

Tymen QV
Full Member
Full Member

ma nov 20, 2006 20:19

Misschien iets om je keus iets moeilijker te maken,

Een mooie Golf 5 2.0 tdi 140 pk sportline.
Of een Audi A3 sportback 1.9 tdi 110 pk
Seat misschien ??

Ik zou persoonlijk voor de Vw kiezen veel meer waar voor je geld !

Ps: Het is maar een suggestie het blijft jouw keus, tja je moet het merk toch een klein beetje
vertegenwoordigen waar je voor werkt :wink:

Mvg

Tymen QV
----------------

funkyflex

di nov 21, 2006 08:47

Misschien iets om je keus iets moeilijker te maken,

Een mooie Golf 5 2.0 tdi 140 pk sportline.
Of een Audi A3 sportback 1.9 tdi 110 pk
Seat misschien ??

Ps: Het is maar een suggestie het blijft jouw keus, tja je moet het merk toch een klein beetje
vertegenwoordigen waar je voor werkt :wink:

Mvg

Tymen QV
bedankt voor de sugestie.
audi in z'n uitvoering is te duur en een golf zou ik niet zo snel gaan rijden. mij iets te burgelijk..
bij seat moet ik even gaan kijken

Skattie

di nov 21, 2006 09:02

Mvg

Tymen QV
Even misschien olie op het vuur maar wel eerlijk bedoelt, waarom kiezen voor VW als je daarvoor meer betaald dan voor een Skoda terwijl in de Skoda dezelfde onderdelen zitten? Ik heb een Skoda en als ik de motorkap open, staat er groot VW op de motor. En het geldt niet alleen voor de motor, heb ik begrepen.

Terug naar “Het Forum Café”