alfist for live

Alfa control inbouwen ??

di nov 07, 2006 10:36

hallo

Me alfa 33 type 3 imola. uit 1993
Heeft geen alfa control op marktplaats staat er 1tje.
Maar er zaten 4 stekkers acherin 2 rode en 2 witte.
Volgens mij heb ik die niet kan ik deze bestellen en dan gewoon aansluiten.
Of krijg ik die alfa control niet aan de gang omdat het er bij mij al niet inzat??
Het leek me wel leuk om dit in me alfa te hebben ?

m.v.g. ruben

Rees-Cees

RE: Alfa control inbouwen ??

di nov 07, 2006 11:03

wees toch blij dat er NIET zo'n kerstboom in zit. Heb er ook één met gehad en er een dik stuk plakband overheen geplakt (weg met die lampjes).

Kortom een 33 kan al zo storingsgevoelig zijn en ga dan niet het noodlot tarten...................................

(zo'n klein kerstboompje voor aan je spiegel is ook leuk hoor de komende tijd)

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di nov 07, 2006 11:06

Het lijkt me dat je, mits voorzien van alle onderdelen, dit wel kan inbouwen. Ik denk echter wel dat je op electronica-gebied moet weten wat je doet...met alle mogelijke ellende van dien!

Maar:
Waarom bouw je niet gewoon apparte olie temperatuur en -druk meters in, deze zijn en nauwkeuriger en gaan ongetwijfeld langer mee dan een alfa control! Bovendien staat dat wat leuker. Iets waar jij, zo denk ik te hebben opgemaakt uit eerdere posts, wel gevoelig voor bent? Of je lampen het wel doen, daar heb je geen control voor nodig toch?

Succes ermee!

(Fotos ruben, fotos!)

Speeder

Re: RE: Alfa control inbouwen ??

di nov 07, 2006 11:11

Het lijkt me dat je, mits voorzien van alle onderdelen, dit wel kan inbouwen. Ik denk echter wel dat je op electronica-gebied moet weten wat je doet...met alle mogelijke ellende van dien!

Maar:
Waarom bouw je niet gewoon apparte olie temperatuur en -druk meters in, deze zijn en nauwkeuriger en gaan ongetwijfeld langer mee dan een alfa control! Bovendien staat dat wat leuker. Iets waar jij, zo denk ik te hebben opgemaakt uit eerdere posts, wel gevoelig voor bent? Of je lampen het wel doen, daar heb je geen control voor nodig toch?

Succes ermee!

(Fotos ruben, fotos!)
Hier ben ik het helemaal maar eens. Alfa-control is juist iets wat je NIET wilt hebben! Dat gezeik met lampjes die zomaar ineens (onnodig) gaan branden. Wil je storingen in je 33, dan moet je Alfa-control installeren...niet doen dus!

Rees-Cees

di nov 07, 2006 11:13

Daarbij komt dat je de hele kabelboom waarschijnlijk aan moet passen voor alle controle draadjes

alfist for live

di nov 07, 2006 11:16

oee dat wist ik niet ik dacht zelf meer aan een plug en play principe
jammer maarja we zien eht wel ff misschien dat ik voor andere metertjes ga.

ruben

Speeder

di nov 07, 2006 11:28

oee dat wist ik niet ik dacht zelf meer aan een plug en play principe
jammer maarja we zien eht wel ff misschien dat ik voor andere metertjes ga.

ruben
Dat zou ik maar doen ja...

juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

di nov 07, 2006 11:39

Als je wilt zijn er waarschijnlijk diverse mensen waar je het alfa control gratis op kunt halen. Eerste wat je moet doen bij een auto waar het in zit de stekkers aan de achterkant verwijderen :wink:

Raimon
Guru
Guru

di nov 07, 2006 11:47

Ik meen een tijdje terug anders op dit forum gelezen te hebben dat bepaalde delen van de verlichting het niet meer deden na het afkoppelen van het Alfa Control display.... Volgens mij ging het om een 33 van Graffiaturo.. Display weer aangekoppeld en alles deed het weer.

Dus of je zo maar die stekker er uit moet trekken.... :-k
156 SW 1.9 JTD

ZXTEUN

di nov 07, 2006 13:04

echt niet aan beginnen. mijn oliepijl lampje brand altijd, en nu ik die door verbonden heb blijven de controle lampjes in mijn dashbord branden als ik de sleutel te snel om draai....
daarnaast gaat het rode lampje ook branden wanneer je je lampen aan hebt staan!

kortom, niet aan beginnen!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 07, 2006 13:29

Misschien heb ik altijd heel veel geluk gehad....maar ik heb wel een aantal 33's versleten, met ARC, en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Op 1 keer na, defecte sensor in de peilstok. (zeker niet doorvebinden, werkt met weerstandsVERSCHIL, niet met 0 of 1)
En een keer toen hij melding bleef maken van kapot lampje in de kring standlichten....bleek een dash-lampje stuk. (zit op dezelfde kring, dewelke wordt doorgemeten door ARC). Niet echt logisch, ok, maar de foutmelding was terecht: er WAS een lampje stuk in die kring :wink:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

di nov 07, 2006 14:10

Kortom, de electronica van een 33 is nou niet echt om over naar huis te schrijven. Lekker aparte meters inbouwen voor de olie temp en druk. Ben je helemaal 'the man'.

Mbv de zoekfunctie kun je alle informatie vinden die je nodig hebt, succes!

steven

ZXTEUN

di nov 07, 2006 15:03

Misschien heb ik altijd heel veel geluk gehad....maar ik heb wel een aantal 33's versleten, met ARC, en eigenlijk nooit problemen mee gehad. Op 1 keer na, defecte sensor in de peilstok. (zeker niet doorvebinden, werkt met weerstandsVERSCHIL, niet met 0 of 1)
En een keer toen hij melding bleef maken van kapot lampje in de kring standlichten....bleek een dash-lampje stuk. (zit op dezelfde kring, dewelke wordt doorgemeten door ARC). Niet echt logisch, ok, maar de foutmelding was terecht: er WAS een lampje stuk in die kring :wink:
hmmm, heb je dan wel een andere manier om dat lampje uit te krijgen bij een goed oliepijl?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 07, 2006 15:27

andere peilstok scoren.

ZXTEUN

di nov 07, 2006 15:28

andere peilstok scoren.
klinkt logisch...

Terug naar “Algemene Technische vragen”