FF off-topic: het dieptepunt van mijn leenauto-carrière was een Volvo 340 automaat

. Stel je voor: hard gespaard, eerste autootje gekocht -een blitse 33 16V- en wat krijg je mee als je auto voor een beurt is?

Enige pluspunt was dat het een transaxle was...
Oh maar daar ga ik makkelijk overheen.
Ik bracht mijn Spider jaren geleden naar de dealer in het midden van Nederland. Ik had zijn bericht gemist dat al zijn monteurs ziek waren. Maar, ik was er toch en had geen tijd om weer terg en heen te rijden. En hij had geen leenauto voor een week. Toe stelde ik hem voor om maar iets mee te geven, maakt niet uit wat. Ik kreeg toen een witte Opel Corsa eerste model mee.
Maar wel met:
Heel brede banden (breder dan de carrosserie) maar een levensgevaarlijke wegligging.
Een home made uitlaat waarin je je arm tot de oksel in kon douwen.
Vol gas kwam ie net maar dan ook net over de 120 km/h. Maar met een gevoeltstemperatuur van 220 graden C.
Maar het mooiste was de zelf ingebouwde toerenteller op een steeltje, links op het dashboard. Hij werkte ook nog ennnnnnn....... Als je de verlichting aan deed ging er ook verlichting in de toerenteller ook aan.
Je wilt niet weten wat voor een lol ik gehad heb met deze wagen in Amsterdam. Hij was voor deze stad gebouwd. Ik haalde iedereen op en bracht ze overal naar toe langs alle buurten door alle afgesloten straten. Parkeren? Geen probleem. En lekker brullen door de smalle straten en over de luxe grachten.
Dus eigenlijk niet echt een dieptepunt …..eerder een hoogtepunt.
Wat doe ik nog op dit forum