Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Emotionele taferelen na dodelijk ongeval

wo okt 04, 2006 08:42

Lees ik tussen de lijnen dat deze kerel al gekend was om telkens onder invloed van van alles en nog wat te rijden en dat er wel eens iets "moest" gebeuren ?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 04, 2006 11:10

Inderdaad een verhaal wat je altijd in de krant leest.....totdat.... Ervaring leert mij dat de nabestaanden met betrekking tot het verlies een nare ervaring voor het leven hebben incluis de onmacht en woede.

Mensen roemen altijd winnaars - ik heb geleerd dat verliezen ook bij het leven hoort: een goed verliezer is een te roemen mens (ik heb het niet over een voetbalwedstrijd)

Verschrikkelijk, ook omdat de veroorzaker niet bij machte was het overzicht te hebben wat de gevolgen kunnen zijn! Nu viel het nare puzzelstukje op zijn nooit te wensen plek. Ik ga ervan uit dat hij - 22 jaar oud - het "de (on)wijsheid in pacht" principe gebruikte. Een ieder kan misschien ook eerlijk beamen dat er vast wel onbezonnen momenten waren in de handelingen (autorijden). De één op gebied van hard rijden - de ander misschien met de overtuiging van stuurmanskunst al dan niet met alcohol en/of drugs.
Sommige mensen hebben niet het vermogen daar op enige manier controle op te houden, zeker niet wanneer herhaaldelijk over de schreef gegaan wordt...Triest!
Je zal er maar op moeten slapen, met dit op je geweten! Je zal familie van de veroorzaker zijn.....

Ik hoop dat degene in Axel en omgeving na de boosheid het juist NIET tot een lynchplan laten komen. Ik hoop ook dat de nabestaanden ook na alle commotie steun kunnen vinden en kunnen praten, ook 3 maanden - 3 jaar later. Want dat is juist belangrijk: Praten en praten...je verhaal kwijt kunnen - een oor vinden en bespreekbaar houden.
Allen betrokkenen wens ik veel sterkte!..
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo okt 04, 2006 11:35

En juist die "onbezonnen" momenten zijn zo gevaarlijk. :!: De veroorzaker wist in ieder geval dat hij niet onder invloed mocht rijden, niet te snel mocht rijden, niet door mocht rijden na een ongeval etc etc. Kennelijk begreep ie dat van tevoren niet of was ie een beetje gewetensloos?? Ik snap dat wel, gebrek aan levenservaring, geen rijervaring/inschattingsvermogen, maar ik kan het niet goedpraten. Als iemand voor een afzonderlijk feit bekeurd wordt spreekt een ieder er schande van en als het op andere momenten momenten op dezelfde gronden mis gaat hebben we ineens begrip??

Oke: Er hoeft niemand gelynched te worden, maar laten we de kerk een beetje in het midden van het dorp houden.
Over het algemeen zijn daders in NL beter uit dan de slachtoffers en dat is een beetje de omgekeerde wereld. :?

Verliezen hoort idd ook bij het leven en het accpeteren daarvan is een groot goed. Het is geen verliezen/winnen. Erzijn slechts verliezers. :?

(Ik wil verder niets afdoen aan je "andere kant van de medaille" verhaal Tom. :wink: )

Ohw ja: Met drank- en drugs rijders heb ik overigens NOOIT medelijden.
Laatst gewijzigd door @lfa@lgra op wo okt 04, 2006 11:45, 2 keer totaal gewijzigd.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo okt 04, 2006 11:43

In deze zaak hoefde niemand te verliezen….Dat maakt het net zo erg. Er zijn er veel die niet vrij van zonde zijn (ook ik niet vroeger) en ouder maakt wijzer. Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik speur hier een zeker petjes gedrag: alcohol, drugs, stoer doen, laten zien wat onze petjesmobiel kan. Ik zie ze bij ons in het dorp ook regelmatig doorrijden met gierende banden, bij de nachtwinkel. Gaan ze trouwens niet heen om sigaretten te kopen, hoor. :evil:
Ok, STEL dat je op een onbezonnen moment in je leven zoiets veroorzaakt. Dat is niet fraai en verwerpelijk, maar neem dan OP Z’N MINST je verantwoordelijkheid op, stop, probeer eerste hulp te bieden, bel de politie / ziekenwagen en draag de gevolgen van wat je gedaan hebt.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 04, 2006 11:52

Dat doen helder denkenden Mies ! Verantwoording nemen....

@@ Idd geen medelijden hoor! (ik ben alleen blij dat IK er niet op hoeft te slapen....er zijn mensen die dit ook gewetenloos kunnen)

Er is onnodig verlies geleden - wees er daarom voor de nabestaanden - ook VEEL later....
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 04, 2006 12:04

In en in triest :cry:

Als het mijn zoon was geweest konden ze die bestuurder echt beter binnen houden want hij ging er ONHERROEPELIJK aan :evil:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

wo okt 04, 2006 12:15

Zo, en wéér staan we even met beide beentjes op de grond... :?

Een "normaal" ongelukje zit al in een klein hoekje en als er dus iets gebeurd waar (proef ik uit "de trekhaakjes") iedereen van wist dat het een kwestie van tijd was is dat extra zuur... [-(

Wij wensen de familie en vrienden veel sterkte.

Ronald en Cenai..
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Emotionele taferelen na dodelijk ongeval

wo okt 04, 2006 19:14

Als het mijn zoon was geweest konden ze die bestuurder echt beter binnen houden want hij ging er ONHERROEPELIJK aan :evil:
Ben in deze bang dat je de gehele finse gemeenschap achter je aan zou krijgen. :?
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Lunatic
Advanced Member
Advanced Member

wo okt 04, 2006 20:09

hij zat ook niet alleen in de auto..had zoiets begrepen..
en had ook iets begrepen dat hij ook geen echt rijbewijs had (gekocht)
was ooit voor joyriding opgepakt mocht tot ze 23e niet op maar is nu 22 en in bezit van rijbewijs?
mag dan wel andere godsdienst zijn (waar die ze eigen niet aan houw het is ramadan mag je ook geen drank drinken..)
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Alfa
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Emotionele taferelen na dodelijk ongeval

wo okt 04, 2006 22:26

Ben in deze bang dat je de gehele finse gemeenschap achter je aan zou krijgen. :?
Als je kostbaarste bezit je ontnomen is zal je dat worst wezen :evil:
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.

van G
Guru
Guru

vr okt 06, 2006 23:02

Wij zijn gisteren naar de uitvaart geweest van Bjorn :cry:

Afbeelding

Afbeelding

De dienst was voornamelijk samengesteld door de hierboven beschreven "vrienden die er echt toe doen"

Hoewel de verslagenheid en het verdriet gigantisch was,

kun je naar mijn mening, geen betere start maken met het "een plaats geven in je leven" van dit drama.

.
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

vr okt 06, 2006 23:50

sterkte, dit is een groot verlies :cry:

en ik ben het eens met Michel, vijf jaar geleden in ons dorp 3 jonge mensen dood door een wraakactie achter het stuur, iemand zou een vinger hebben opgestoken :evil: achterna gezeten en met 150 tegen een boom aangedrukt. waren twee mensen van de voetbalclub die ik redelijk goed kende, dader heeft iets van zes jaar gekregen en loopt nu alweer vrij rond....

zou niet weten wat te doen als dit met mijn kids zou overkomen.
156

Roeltje 164

za okt 07, 2006 09:33

Wow, heftig, lijkt me erg moeilijk te verkroppen zon gebeuren, lees het net allemaal, onwerkelijk, het kippevel staat tot op mijn tenen..
Ook veel sterkte toegewenst voor de familie en nabestaaden....
Woorden te kort eigenlijk...
Drank maakt zeker meer kapot dan je lief is...
Sterkte toegewenst in deze donkere dagen van verwerking...

Roel, lorraine & Dion

Erwinn
Advanced Member
Advanced Member

za okt 07, 2006 16:42

Als een van mijn dierbaren dit zou overkomen, zou de dader ook hard moet vrezen voor iets heeeel erg vervelends
*Alfa Romeo GT JTD 16v 2004

van G
Guru
Guru

do jan 11, 2007 23:39

Eis: 4 jaar cel dodelijk ongeval

Voor de rechtbank in Middelburg is 4
jaar cel waarvan 6 maanden
voorwaardelijk geëist tegen een
23-jarige man uit Axel. Hij wordt
verdacht van het veroorzaken van een
dodelijk ongeluk.

Op 29 september 2006 schepte hij met
zijn auto de 19-jarige Bjorn de
Brouwer uit Axel. De verdachte was
toen dronken en reed door.

De officier wil ook dat zijn rijbewijs
voor 5 jaar wordt ingetrokken

[-( :angry: [-(
nu Fiat 500 Opening Edition, CLS350
vroegah: MV Agusta F4, Seicento Hobby, clk 230 kompressor, Cagiva Mito evo, 156JTSWAGON, 166V6, 155TS18L16V, THEMA16VTURBO, 33 16V, TIPO17D, ABARTH130TC, 323i, ABARTH105TC FZR1000EXUP, FZR600
ooit ? DELTAintergraleEVO

Terug naar “Het Forum Café”