Ik zit met een vreemd probleem; wanneer ik (plank)gas geef, schiet de turbodruk (af te lezen a.d.h.v. metertjes) rap omhoog naar bijv 1,5 bar overdruk. Tot zo ver niks aan de hand. Alleen dan valt de druk terug naar soms 1,0 bar, 1,1, bar, 1,3 bar

Verder blijft de druk ook niet altijd constant; deze gaat dan snel op en neer en op en neer en op en neer tussen bijvoorbeeld 1,2 en 1,3 bar. En een andere keer weer niet.
Om nu het verhaal (en de oplossing) nog wat lastiger (althans voor mij) te maken; er zijn ook momenten (lees incidenten) dat de drukopbouw gewoon doorschiet naar 2.0 bar overdruk. Gelukkig voel je dat meteen en kan ik door snel gas los te laten schade aan bijvoorbeeld de turbo zelf voorkomen.
Alle koppelingen, klemmetjes en slangen zijn gecheckt en dicht. Compressor/turbine zijn gereviseerd (A/R waarden etc allemaal hetzelfde). MBC en dumpvalve schoon etc etc. Vreemde is die terugvallende en/of schommelde druk, het normaliter niet boven 1,3 bar uitkomen (na de terugval) en dan soms weer het doorschieten naar hoge drukwaarden. En juist dat laatste bevestigt voor mij ook dat er geen lekkage kan zijn --> ik heb dit o.a. getest door de wastgate 'los te koppelen'. De turbo blijft dan namelijk druk opbouwen en als er een lekkage is hoor/voel je dat wel. Uiteraard lees je dat dan ook af op het metertje.
Nou, ik hoop dat bovenstaand een beetje duidelijk omschreven is en dat het me tips oplevert. Alvast bedankt voor alle meedenkwerk,
Roy.