Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Lekje?

za sep 02, 2006 19:13

OK, ik denk dat ik eruit ben...het zwarte potje is het enige pijl wat iets te laag is...(niet de remvloeistof, toch? Dat is het bakje met de blauwe dekseltjes?)
Onderin zit bij een pomp bij 1 van de 2 bouten veel spul, daar lekt het dus uit. Dit moet vast, even sleutel regelen...Slangen daar zijn niet 100, maar niet lek. Spul op de grond ruikt precies hetzelfde, smaakt hetzelfde etc. Onder de versnellingsbak lekt een klein beetje olie, dat is die grote pakking die ik moet vervangen dus. Even eentje scoren, zal niet zo duur zijn. Ik doe er nog geen leakstop in, eerst kijken of het zo op te lossen valt. En dan naar het volgende probleem, haha! Heb nu wel de juiste versnellingsbak-en stuurhuis olie in huis.

gr Aldo
Yup dat zwarte potje is van je stbekr. op je HoofdRemCilinder is van de remvloeistof.
Als je de leiding los haalt stroom er een redelijke hoeveelheid olie uit.
Kijk dus uit op je oprit. Ritsel ook 4x een passend koper ringetje voor die bouten van de leidingen.

Pakking van de v-bak zal je de kop niet kosten :wink:
De olie kan ook langs de keeringen bij de aandrijfassen naar beneden gaan, maar dat had je anders wel gezien.
Kijk trouwens eerst of je vulplug loskomt voordat je de aftapplug losgooit, dat is altijd klote!

Aldo

RE: Lekje?

za sep 02, 2006 21:14

Ok, stuurhuis olie kan ik gelukkig nog even bijvullen maar het stuurhuis zelf lekt gelukkig (nog :) niet.
Ik vul eerst maar het reservoir tot het goede peil, zal ik paar dopjes stopleak erbij doen? is wel niet pro zeg maar...

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

za sep 02, 2006 21:23

nee niet nodig al jij het binnenkort gaat repareren.
laat die meuk lekker in het flesje waar het in zit, daar zit t goed 8)
gewoon je auto maken is een betere oplossing

Aldo

za sep 02, 2006 21:49

hehe, ok man

bedankt

Terug naar “Algemene Technische vragen”