Zoals eerder gemeld, ik heb de distributie van mn 33 laten vervangen (door een 'echte garage', niet door een beunhaasje ofzo). Alles, dus incl. spanrollen. Tevens is de v-snaar vervangen.
alles goed en wel, t moest, en de auto rijdt prima.
Maar, tijdens een toertochtje vandaag viel mij een raar geluid op. Het is een soort hoog piepen, dat in de verte wel wat lijkt op een klein autootje dat achteruitrijdt, net alsof er iets aanloopt of zo.
Het geluid wordt harder/hoger (maar vooral harder) als je gasgeeft, en is goed hoorbaar, ook bij hogere toeren - dus het overstemt het niet geringe geluid van een alfa boxermotortje.
Dit geluid is hoorbaar zowel tijdens rijden, als bij stilstaan, in de versnelling en in de vrij, koppeling in en koppeling omhoog. Het enige dat invloed heeft is het toerental van de motor.
Nou ben ik in de veronderstelling dat er kennelijk iets aanloopt, kan dat kloppen ?
Is het een goed idee om de garage te bellen - het geluid was er pas na hun 'operatie' - en te vragen of ze er op zn minst even naar kunnen kijken ? (doe ik denk ik sowieso, maar dat kan morgen al, en ik hoop al wat eerder een beeld te krijgen van wat het probleem is. De auto heeft sinds de ingreep net geen 200km gereden, overigens zonder problemen.)