Klopt, geldt voor bijna alle kitcars eigenlijk. Alleen de Kever had een dragende bodemplaat waar je iets anders op kon zetten, maar moderne auto's hebben vrijwel allemaal een zelfddragende carosserie, waarvan de bodemplaat alleen niet sterk genoeg is om de auto te dragen.Nog nooit een Cobra kit gezien op een Sierra chassis. Zijn veel met Sierra wielophanging etc. maar chassis zijn specifiek en nieuw gebouwd.
en deze natuurlijk niet vergeten:Klopt, geldt voor bijna alle kitcars eigenlijk. Alleen de Kever had een dragende bodemplaat waar je iets anders op kon zetten, maar moderne auto's hebben vrijwel allemaal een zelfddragende carosserie, waarvan de bodemplaat alleen niet sterk genoeg is om de auto te dragen.
Eric
Tja, daar had ik in eerste instantie helemaal niet bij stilgestaan! Zou erg jammer zijn als men hier de nodige Alfa's voor zou slopen! (maakt onze exemplaren natuurlijk wel weer waardevollerLelaa? Lelijk. Het is net een trapauto. Fantasieloos model. Daar worden dus veel 75 en GTV`s voor gesloopt. Pak een ander merk voor deze ongein.
BEGINT ER OP TE LIJKEN ALLEEN NOG HET BEROEMDE ALFA GRILLETJE..EN ANDERE VELGENOkee, dus over een weekje:Trouwens, body is gewoon op de frame geplempt om mee te kunnen doen en de auto tonen. Daarom geen openingen, koplampen etc. Vandaar ook de stukjes hout onder de body op de foto met die blije gozer.
Vind ik ook, afwerking is niet helemaal maar dat kan nog komen. Staande pedalen zitten trouwens wel in heel wat racewagens (zelfs gloednieuwe).Het zijn geen techneuten die dat ding bouwen. Gezien de afwerking en de behandeling van het onderstel geeft dat ding mij niet veel hoop op een snaarstrak weggedrag, een succesvol bestaan en de rest van de afwerking/constructie.
Het kan best een proto zijn, maar er is duidelijk een chassis onder geflanst om de (erg ruwe) body niet over de straat te laten schuren.VB: Mooi hoor die Ohlins, maar monteer ze bijvoorbeeld eens goed en: Met staande pedalen wil toch niemand racen??Zo wil je toch niet met zo'n ding op straat komen, dan is je reputatie als bouwer, als die er al was, meteen naar de knoppen.
(Best knap trouwens dik 90 mijl zonder bestuurder.)
Aardig idee, dat wel ,maar laat het daarbij zou ik zeggen.
Welke Giulia was dit...niet die lichtblauwe want die stond er vorig jaar ook - ik gok die groene.Niet geweest , wel een auto die ik geregeld heb voor een Amerikaanse kennis,
heeft het concorso gewonnen, was best Alfa on display
Leuk ding trouwens die Leela
Het is een proto en hij is niet eens af, hoor. Het chassis is nog niet klaar, dit is een body direkt van de mal en verder niets aan gedaan nog en gewoon op het chassis geplempt om de wagen te tonen op Laguna Seca. VB: Oranje plakband is volgens mij niet onderdeel van het ontwerp.Het zijn geen techneuten die dat ding bouwen. Gezien de afwerking en de behandeling van het onderstel geeft dat ding mij niet veel hoop op een snaarstrak weggedrag, een succesvol bestaan en de rest van de afwerking/constructie.
Het kan best een proto zijn, maar er is duidelijk een chassis onder geflanst om de (erg ruwe) body niet over de straat te laten schuren.VB: Mooi hoor die Ohlins, maar monteer ze bijvoorbeeld eens goed en: Met staande pedalen wil toch niemand racen??Zo wil je toch niet met zo'n ding op straat komen, dan is je reputatie als bouwer, als die er al was, meteen naar de knoppen.
(Best knap trouwens dik 90 mijl zonder bestuurder.)
Aardig idee, dat wel ,maar laat het daarbij zou ik zeggen.