Peukje daarbij, TV aan, voeten op de tafel.....Men neme verse tonijn, snijden mooie dunne plakjes met een trachelaar, wasabi, gember en kikkoman erbij , wat mooi servies en eten maar, zo'n gerechtje doet gauw 10-15 euri's zoals ie hier erbij ligt in een trendy restaurant...![]()
ik was een tientje kwijt voor 4 porties...
D8 meer aan een Heineken......Vergeet het wijntje niet
Dit is geen gerecht met subtiele smaken hoor, de salsa is gewoon behoorlijk pittig met rauwe knoflook, rauwe gember, rauwe ui en (dat was ik nog vergeten) een rauw Spaans pepertjeIk merk dat hier wat wijn-spijs combinaties nog heel wat te verbeteren valt.
Met een vette Chardonnay overklasseer ja al de ingredienten die je gerecht juist zo subtiel maken. Echt zonde van al je werk.
En tomaat en Chardonnay zijn al helemaal geen vrienden....
Neem bijvoorbeeld eens een Pinot Grigio uit Alte Adige of Pinot Gris Reserve uit de Elzas. Nog mooier: een Gewurztraminer van Dirler of als je echt los wilt gaan van Trimbach.
Ik heb het ook niet over subtiele smaken maar over smaken die juist niet bij Chardonnay passen en zeker niet de vette Nieuwe Wereld Chardonnays.Dit is geen gerecht met subtiele smaken hoor, de salsa is gewoon behoorlijk pittig met rauwe knoflook, rauwe gember, rauwe ui en (dat was ik nog vergeten) een rauw Spaans pepertjeIk merk dat hier wat wijn-spijs combinaties nog heel wat te verbeteren valt.
Met een vette Chardonnay overklasseer ja al de ingredienten die je gerecht juist zo subtiel maken. Echt zonde van al je werk.
Neem bijvoorbeeld eens een Pinot Grigio uit Alte Adige of Pinot Gris Reserve uit de Elzas. Nog mooier: een Gewurztraminer van Dirler of als je echt los wilt gaan van Trimbach.Het idee van de salsa met tomaatjes en kiwi zag ik trouwens op zo'n Discovery programma - vissen met Rex Hunt geloof ik.
Ik maak het vaak, dus ik heb er al verschillende wijnen bij gehad, en een stevige Chardonnay (Lindemans bevalt me wel) vind ik hier prima bij passen.
Maar ik zal eens een Pinot erbij proberen, en kijken hoe dat bevalt.
---
Eric
Complimenten over je wijnkennis.Ik heb het ook niet over subtiele smaken maar over smaken die juist niet bij Chardonnay passen en zeker niet de vette Nieuwe Wereld Chardonnays.Dit is geen gerecht met subtiele smaken hoor, de salsa is gewoon behoorlijk pittig met rauwe knoflook, rauwe gember, rauwe ui en (dat was ik nog vergeten) een rauw Spaans pepertjeIk merk dat hier wat wijn-spijs combinaties nog heel wat te verbeteren valt.
Neem bijvoorbeeld eens een Pinot Grigio uit Alte Adige of Pinot Gris Reserve uit de Elzas. Nog mooier: een Gewurztraminer van Dirler of als je echt los wilt gaan van Trimbach.Het idee van de salsa met tomaatjes en kiwi zag ik trouwens op zo'n Discovery programma - vissen met Rex Hunt geloof ik.
Ik maak het vaak, dus ik heb er al verschillende wijnen bij gehad, en een stevige Chardonnay (Lindemans bevalt me wel) vind ik hier prima bij passen.
Maar ik zal eens een Pinot erbij proberen, en kijken hoe dat bevalt.
---
Eric
Kijk, Chardonnay is in de regel een filmende wijn, dat betekent dat het een beetje vettig mondgevoel geeft. Het is de kunst dit te laten aansluiten bij gerechten die hetzelfde mondgevoel geven (denk aan zalm bijv.) Het gerecht wat jij aangeeft is alles bealve filmend. Bij gekruide gerechten of gerechten met een oosterse inslag is het moeilijk om geschikte wijn te vinden. Kruiden overheersen, zijn pittig en hebben echt een wijn nodig om dit te compenseren. Daarom is Gewurztraminer zo geschikt vanwege het bijna altjid aanwezige lychee neusje en ander kruidigheden.
Kijk over smaak valt te twisten, over combinaties niet. Je zal zien wanneer je een mooie Gewurztraminer neemt ,of bedenk ik me nu, een mooie peperachtige GrunerVeltiner, dat je gerecht en wijn elkaar helemaal ophalen.
Proost!