Voor de rest geen enkel probleem, alleen de CO.....
Hmm help je je kat dan niet naar de filesteinen???Aangezien mijn QV zo onwijs veel problemen heeft geregeld ken ik de motronic nu redelijk goed.
Als de lambdasonde eraf ligt, dan gaat de motronic in een noodloop. Daardoor is je CO te hoog. Als je de sonde weer aansluit en hij is nog goed, moet ie weer afregelen op 0,5.
Maar, je kunt ook het emissieblokje verwijderen, dan komt ie in open loop (dus dan regelt ie niet meer met de lambdasonde (neemt een vast kenveld aan, en is dan via de stelschroef ook op stationair CO te regelen), closed loop dan past ie continue input aan aan de output die ie leest, als ik het goed heb) en gaat de motronic ervan uit dat ie altijd op 98 ron functioneert en zonder kat (lambda). Voor deel is dat je auto feller gaat reageren op het gas, doordat niet continue de verrijking bij gasgeven wordt teruggeregeld. Dus in de praktijk een, vooral onderin, beter oppakkende auto.
Zie ook de site van squadra tuning!
Als de motronic nog bijregeld werkt dit niet. Een tandje meer of minder was ik ook ooit mee begonnen toen mijn V6 bij de rdw niet lager kwam als 1.6% co. Aan de co kast zie je dan even een korte daling, maar langzaam maar zeker komt deze dan weer terug.als het echt niet meer gaat haal je het zwarte deksel ervanaf en zet je hem een tandje terug of meer tandjes.na de keuring zet je hem weer op de ouwe stand.
sorryAls de motronic nog bijregeld werkt dit niet. Een tandje meer of minder was ik ook ooit mee begonnen toen mijn V6 bij de rdw niet lager kwam als 1.6% co. Aan de co kast zie je dan even een korte daling, maar langzaam maar zeker komt deze dan weer terug.als het echt niet meer gaat haal je het zwarte deksel ervanaf en zet je hem een tandje terug of meer tandjes.na de keuring zet je hem weer op de ouwe stand.
Zowel V6 als TS lopen open loop, dat loopt ook het mooiste (CO op ~1.5%)
waar zitten de emmisieblokjes ? ik heb een 75 1.8ie kat , kan het daar ook bij?