AlfAnke

RE: lekker koken

ma aug 07, 2006 21:33

Ik wil eens zo'n workshop als je maar geen kreeft of krab gaat koken, vind ik zielig :cry:

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: lekker koken

ma aug 07, 2006 21:37

Ik wil eens zo'n workshop als je maar geen kreeft of krab gaat koken, vind ik zielig :cry:
Tja, DAN zie je het beest sterven ... :?

AlfAnke

ma aug 07, 2006 22:25

Tja, DAN zie je het beest sterven ... :?
Nee want het deksel moet erop. :mrgreen:

Roeltje 164

ma aug 07, 2006 22:51

Spaanse tapas, of Italiaanse keuken dus geen kreeft.., die kookte ik per 50 op een druk weekend, lekker met limoenmayonaise ( zelfgemaakt!! ) als koud voorgerecht..
reserveren kan via www.hecopartyservice.nl , staan ook foto's op van mij, een vriend van mij doet dit in de boerderij waar ik ook wel eens kook. voor arstiesten, o.a. Whitin Temptation, Alan Parson Project en nog meer gekken, komende zondag voor Living Color..

www.boerderij.org

maar we kunnen alles koken wat jullie willen vanaf 8-10 personen is een workshop mogelijk , in overleg kan er heel veel....

Roeltje 164

ma aug 07, 2006 22:52

BTW, een kreeft hoeft maar!!! 4 minuten te koken in kokende CourtBoullion...., na 20-30 seconden is ie rood en beweegt ie niet meer....

AlfAnke

ma aug 07, 2006 23:11

oooooooo ben jij dat :D wist ik veel, die foto had ik al een keer op het forum gezien( smoelenboek soms?)
Afbeelding
Site heb ik opgeslagen onder favo's ziet er bere gezellig uit.
Lekkere muziek hebben ze in de Boerderij: Walter Trout, Omar and the Howlers, ga mn hubby eens ompraten voor een overnachtinkje Zoetermeer :P

Btw mn schoonzoon verdooft de kreeften eerst een tijdje in de koeling :(

Roeltje 164

ma aug 07, 2006 23:51

Yah thats me...., de kreeften moeten ook gekoeld zijn want zo worden ze ook aangeleverd....

Giulia555

di aug 08, 2006 07:46

Koken is to(b)sport en dus veel transfers, nu niet meer, ben er een beetje klaar mee, werken van 07.30uur tot een uur of 16.00 uur is mooi zat en de weekenden vrij, oh ja , ik geef ook nog workshops en ben ook Chef..... 8) :lol:
Grappig dat jij klaar bent met wat mijn passie is...ruilen?..mag jij allemaal stomme F1, Moto GP en WRC dingen doen....en ander communicatiegedoe...daar ben ik na jaaaaaaren klaar mee......

Roeltje 164

di aug 08, 2006 14:57

Ik heb totaal GEEN !!! hekel aan mijn werk, maar wel aan de horeca... en de haute cuisine, vandaar de werktijden en het ziekenhuis, goede CAO 36 urige werkweek en 2 ADV dagen per maand :lol: :lol: , dat zijn 24 dagen extra vrij per jaar :? :shock: :wink: , die ik in de horeca noooooooiiiit zou krijgen, das bijna een hele maand 8) 8)
Dus vandaar het ziekenhuisrestaurant voor Roeltje....

AlfAnke

di aug 08, 2006 20:58

@@ Giulia555
Je moet het niet zo romantiseren hoor, het is heel hard ploeteren in de horeca ook op dagen dat iedereen thuis zit. :(
Hou het maar lekker als hobby, dan is het idd fantastisch leuk om te doen :D

Roeltje 164

di aug 08, 2006 21:23

@@ Giulia555
Je moet het niet zo romantiseren hoor, het is heel hard ploeteren in de horeca ook op dagen dat iedereen thuis zit. :(
Hou het maar lekker als hobby, dan is het idd fantastisch leuk om te doen :D
Helemaal mee eens... :lol: :lol: :lol: , ik heb wat rond lopen schelden in al die jaren..... :roll:

Roeltje 164

wo aug 09, 2006 21:02

ehh voor de liefhebbers , morgen; varkenshaas van de grill, tomatenrijst, tzaziki en boerensalade, vrijdag kom ik met het weekend menu :banana:

uitwerking van het menu heb ik geen zin in nu, sorry... 8) , combinatie is wel goed :lol:

De baron van Kerpen

wo aug 09, 2006 21:45

:D Errug lekker allemaal roel!

En voor de italo liefhebbers die niet kunnen koken: (zelf wel een koksdiplomaatje maar echt een k#$%@t kok was ik! :shock: )

Pasta 8 min. koken (ligt aan de pasta, dus kijk op de verpakking) met een scheutje olijfolie
Spekjes in de pan bakken met champignons en flink wat knoflook en rode peper (lekker klein snijden die peper) evt. wat ui.
De beetgare pasta afgieten en terug in de pan. Daar de Spekjes met champignons etc. bij voegen en verse spinazie bladeren.
FF door elkaar husselen en voor de liefhebber nog wat koksroom toevoegen.

Zo klaar en heerlijk italiaans eten voor weinig! :wink:

AlfAnke

wo aug 09, 2006 23:35

Ik ga al die kookideeen opschrijven :P
Loop zo vaak te piekeren wat te eten :idea:
Morgen de varkenshaas maar es eten, klinkt lekker
Laatst gewijzigd door AlfAnke op wo aug 09, 2006 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Rees-Cees

wo aug 09, 2006 23:38

Koken met 164 sterren (want die Roelen) :mrgreen: (of was die al langs geweest in dit topic :?: )

Terug naar “Het Forum Café”