Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Verwijderen skirts en wielkastranden 75

ma jul 31, 2006 09:40

Jee, ziet er niet best uit. :cry: Hoop niet dat de mijne ook zo erg is, kijk er liever niet naar. :lol:
Only one way to find out, sonny! :twisted:
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Verwijderen skirts en wielkastranden 75

ma jul 31, 2006 09:45

Tectyl komt uit de hel. Het voorkomt dat je beginnende problemen ziet...
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 31, 2006 10:41

@exodus: zolang je niet 100% zeker weet dat de jouwe niet zo is, ga er dan rustig van uit dat'tie wel zo is!!! Kwestie van ervaring.
En hoe langer je wacht hoe erger het word...........
En tyctyl op de bodem is redelijk zinloos (neit helemaal) . Is vaak meer camouflage.............De grootste ellende komt van binnenuit>>>>>>>> HOLLE RUIMTES BEHADELEN DUS. Dat is veel belangrijker dan zie zwarte meuk op de bodem.

@ricardo romeo: al eens je hand goed in de parafan bak gestoken tpv de afvoer? Ook een bron van ellende. En een vervelende. Veel werk om er zelfs maar een beetje bij te kunnen met lastang.

Mzzl,
DJ

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 31, 2006 10:57

Ik weet even niet wat je bedoelt DJ...parafan bak?
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 31, 2006 10:58

Voor, onder je ruitenwissers, boven de kachel. Daar wil het ook wel eens heel hard rotten.

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 31, 2006 11:13

Ach daar...daar is-ie dan weer keihard. Iedere keer als ik olie bij vul maak ik het daar even schoon...zo maak je van de nood weer een deugd!
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 31, 2006 13:36

De achterbank gaat er ook nog even uit zodat er makkelijker aan gelast kan worden. Hoe en waar zit die allemaal vast?
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 31, 2006 14:29

Zitting kun je verwijderen door m vooraan op te tillen (zit met 2 pennen vastgedrukt)
Leuning; heeft aan de portierkanten een schroefje met een uriburi blikje wat m op zn plek moet houden. In het midden nog een kruiskopschroef in de wagenbodem (kan ernstig vastzitten) .Als dat los is de hele leuning omhoog tillen (hangt weer met 2 pennen in de 'hoedenplank'...)
Suc6 (vnml met lassen>ziet er bekend uit helaas..... :cry: :wink: )
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 31, 2006 14:43

Zitting kun je verwijderen door m vooraan op te tillen (zit met 2 pennen vastgedrukt)
Leuning; heeft aan de portierkanten een schroefje met een uriburi blikje wat m op zn plek moet houden. In het midden nog een kruiskopschroef in de wagenbodem (kan ernstig vastzitten) .Als dat los is de hele leuning omhoog tillen (hangt weer met 2 pennen in de 'hoedenplank'...)
Grtz, fRank
En die kruiskop onderaan de leuning, daar kan aan de achterkant ook wel eens de ´moer´ van doldraaien zeg maar. En dan rest de slijptol.

Ga je zelf lassen?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 31, 2006 15:05

Grtz, fRank
En die kruiskop onderaan de leuning, daar kan aan de achterkant ook wel eens de ´moer´ van doldraaien zeg maar. En dan rest de slijptol.

Ga je zelf lassen?
Neem zelf niet eens de moeite om die middelste bout er terug in te klooien... :oops:
Grtz, fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 31, 2006 16:24

@Ricardo: heel goed dat je de parafan schoonmaakt! :D Blijven doen. Hadden meer mensen vroeger moeten doen. :x
En spuit er volgende keer ook rustig een bus ML oid in. (ff opletten dat het niet je kachel in loopt, stinkt je hele auto tijden later nog) En als die bus ML toch bij de hand heb, ook flink spuiten in de hoeken achter motorkapscharnieren (gelijk maar twee bussen ML? :P )
Als hij bij de parafan rot is ben je goed in de aap gelogeerd. Probeer jezelf maar eens voorstellen hoe je dat moet lassen. :shock: Heb ik nu twee keer mogen doen en de volgende die daar rot is laat ik lekker staan!!!!!! Of ik sloop hem gelijk. Is eigenlijk alleen te doen bij totale restauratie/kaal halen van de auto. En dat is bij een 75 nog zonde van de moeite. Nog wel.
Nu we toch bezig zijn, hoe ziet het er boven de onderste draagarm van de voorwielophanging uit? En onder de castorstang van de voorwielhanging. Ook notoire plekken, maar uitstekend te repareren zonder extreme kosten. Kan je gelijk mooi combineren met voorwielophanging overhalen.......... Maar goed, eerst de dorpels en achterschermen maar eens in orde maken.

Mzzl,
DJ

Riccardo Romeo
Advanced Member
Advanced Member

ma jul 31, 2006 16:56

@frankalfa: Bedankt voor de uitleg! Kan ik de zitting verwijderen zonder de leuning eruit te halen?

@ Yuri: Nee ik ga niet zelf lassen. Heb het nog nooit gedaan en dit lijkt me iets te gecompliceerd om mee te beginnen. Onze vriend uit Riethoven gaat het doen.

@ DJ: De plekken die je noemt zijn al aangepakt! Kun je ML gewoon bij de automaterialenzaak kopen?
'99 156 V6
'89 33 SW 1.3S
'88 75 TS
'78 GTV TS

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 31, 2006 17:03

Hoi Ricardo, ja hoor een beetje professonele automaterialen zaak heeft het wel. (tip: daar waar regelmatig veel busjes/serviceauto's van professionle autobedrijven staan) Je moet dun vettig spul hebben dat lekker in de naden kruipt. Valvoline is bekend merk en bijvoorbeeld Teroson en er zijn er wel meer. Valvoline antiroest producten zie je bij de gamma en praxis ook wel eens staan.
Laatst gewijzigd door DJ op ma jul 31, 2006 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jul 31, 2006 17:06

@frankalfa: Bedankt voor de uitleg! Kan ik de zitting verwijderen zonder de leuning eruit te halen?
Ja sterker nog; om de leuning te verwijderen moet je met de zitting beginnen... :wink:
Grtz, fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jul 31, 2006 17:23

Hoi Ricardo,
Als er bij de voorwielophaging al gelast is aan de koets, hebben ze de boel daarna BINNENIN ook lekker in de tectyl oid gezet? Ik heb al meegemaakt dat ik dit bij een 75 een 2de keer kon doen omdat de LULLO's die het de keerste hadden gedaan blijkbaar vergeten waren om ff drain/teytyleer gaatje te boren en boel lekker vol te zetten met vette prut. :evil:
Dat is zo jammer.............
Als je nu begint te twijfel, gewoon zelf 1 of 2 kleine (8mm oid) gaatjes boren boven de A armen en vol spuiten tot dat het er daar waar de spoorstangen door het schutbord komen uit komt lopen. Evt paar uur later herhalen (en een jaartje later nog eens en een jaar daarna etc etc) Komt er niks uit bij het schutbord, maak daar dan eerst eens goed schoon met lappen, remmenreiniger (ook bij de automaterialen zaak, ff zoeken naar goedkoop spul, zit veel prijsverschil en goedkoop spul werkt prima om schoon te maken) en een botte schroevendraaien.......... Onder de vette bende vandaan zal een opening naar de holle ruimte te voorschijn komen.
Nou de rest mag ietmand anders vertellen, ik ga een biertje doen op het terras en daarna aan m'n eigen alfa klooien.

Mzzl,
DJ

O vraag aan die automaterialen boer of ze ook slangetje/opzet stukje hebben voor die bus tectyl, kan je goed binnenin komen. Een echte (en oudere) automarialenboer weet wel wat ik bedoel.

Terug naar “Algemene Technische vragen”