Sterre2165

Airbaglampje blijft branden bij Alfa 166 2.0 TS

ma jul 31, 2006 14:18

Hoi,
Weet dat het al eens eerder is gemeld hier op de site maar bij deze doe ik het ook nog maar een keer.

Sinds gisteren blijft het airbaglampje ineens branden.

Heb gelezen dat het misschien kan komen door "losse" stekkertjes onder de stoel ofzo of de gordelspanner, maar welke links of rechts.

Hoe is dit snel te achterhalen??

Wie heeft dit ook gehad of nog steeds en diegene die het heeft laten verhelpen bij de garage wat zijn de eventuele kosten en procedure...........resetten???

ps.
Maar is dit nu een alfa "kwaaltje" want op andere sites lees je dat ook vooral de 156 er last van hebben.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Airbaglampje blijft branden bij Alfa 166 2.0 TS

ma jul 31, 2006 14:20

en ook de 164ers en en en...

idd hoor je vaak dat het met de stekkers onder de bestuurdersstoel te maken kan hebben.

Resetten doe je simpelweg door beide accupolen een tijdje los te halen.

Ik heb hem bij mijn eigen 164 eruit gehaald(het lampje)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jul 31, 2006 20:55

dit is inderdaat een veel voorkomend kwaaltje maar daarom moet je het niet minder serieus nemen het kan inderdaad eensimpel stekkertje zijn maar kan ook echt een probleem met je airbag zijn.

voor je eigen veiligheid zou ik hem gewoon ff laten uitlezen bij je dealer

je airbag bevat een kleine hoeveel heid springstof en is uiterst instabiel dus niet proberen de airbag eruitn te halen!!!!!!!!!!!!!

en als deze stuk is is een aardig duur geintje.

en met reseten moet je ook oppassen bij de jongere auto's een eventuele piek spanning kan funest zijn voor je computer als je dit toch wilt doen kun je het beste zo veel mogelijk verbruikers aan zetten die deze piekspanning kunnen opvangen zoals lichten ruitenwissers achteruitverwarming enzo

succes :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Dimpie
Member
Member

vr mei 14, 2010 12:58

Dat heb je als je gaat neuzen. Lees hier dat resetten d.m.v. accupolen los halen weer riskant kan zijn.

Ik ga maar gewoon naar de dealer. Dan maar meer kwijt zijn. ik heb teveel technische storinkjes om het lekker te laten zitten, en dan word het wellicht in één keer goed gedaan..
Vloeken is aangeleerd.. Bidden toch ook?
- 155 2.5 V6
Gehad:
- 33 SW 1.7 IE
- 166 2.5 V6 24v
- 155 2.0 TS 16v Sport WB
- 166 3.0 V6 24v Sporttronic
- 146 Junior 1.6 TS

Afbeelding
Bellezza, Velocità e Passione

Terug naar “Algemene Technische vragen”