Het is zoals Sergio zegt. Zonder E, dan moet
maximum toegestaan totaalgewicht van aanhanger kleiner zijn dan
leeggewcht van trekkend voertuig. Vrijwel alle auto-ambulances hebben een maximum toegestaan totaalgewicht vamn 2000 kg, en dat ga je dus nooit redden met B. Een redelijk ideale combinatie zou zijn een ambulance met een leeggewicht van 500 kg en een totaal toegestaan geicht van 1700 kg. Dan moet je een leuk trekkertje hebben, bv. een VW T4 TDi met lange wielbasis. Die weegt een ietsje meer dan 1700 kg. Dan kun je er zelf nog in gaan zitten en boterhammen meenemen en blijf je onder de 3500 kg. Maar zulke ambulances bestaan dus niet.
En die 770 km is enkele reis zeker? Poe-hee, dan kijk je tegen 1540 km aan. En da's nooit goedkoop. Door de weinig librerale snelheidswetgeving in Duitsland voor dubbellucht-voertuigen (80 km/h max, de laatste keer dat ik er met een Sprinter 416CDi werd aangehouden

met een straf tempo - die krengen lopen hard joh - en een forse overbelading - kranten zijn zwaar - ) maakt dat het een lang, lang ritje zou worden met ons voertuig... en duur.[/b]