Nu heb ik sinds kort een contactpuntloze ontsteking op mijn Alfetta Gtv gezet.Met de oude ontsteking met contactpunten had ik vaak startproblemen enzovoort.Maar nu heb ik de contactpuntloze ontsteking er op en weer startproblemen.De volgende dingen doen zich voor:
De motor slaat pas aan zodra ik de contactsleutel loslaat en volgas trap.Dus slaat pas aan zodra de startmotor niet meer draait.Met andere woorden dan pas stroom genoeg om de ontsteking van voldoende stroom te voorzien om een goede vonk te leveren?Volgens mij slaat de motor normaal gezien al aan tijdens de start met de startmotor.
En als de motor warm is geweest krijg ik hem helemaal niet aan de gang,gisteren in Spa maar van de berg laten rollen in zijn tweede versnelling en dan was ie gelijk aan de gang.
Zou dit kunnen liggen aan het contactslot zoals vaak bij een 75 gebeurd?Of iemand andere ideeën of mogelijke oorzaken.Er zitten ook zo goed als nieuwe Golden Lodge bougies in,misschien ook niet helemaal geschikt voor dit type ontsteking?