
Het idee is dat de soms heftige bewegingen van het blok worden opgevangen en de pk's (theoretisch?) effectiever worden overgebracht.
De fabrikant: A self-contained elastomeric shock that mounts on brackets between the engine and the chassis. It reduces extreme engine movement and dampens the motion, providing many benefits. The “Stiffy” was originally intended for the sport compact market, but can be used for some Hot Rod* applications if it is applied correctly.
Benefits:
Greatly improved off-the-line acceleration
Reduced wheel hop
Improved vehicle stability
Reduced shock loads on driveline components
Smoother shifting
Reduced wear on exhaust system joints
Less vibration transmission to the driver compared to polyurethane motor mounts.
Less shock load, compared to torque straps and chains.
Drifting – helps reduce shock loads when wheels gain traction.
Reduces motor movement – decreases the chance of motor parts rubbing against the hood and frame.
Een collega-liefhebber heeft voor de volgende billig-variant gekozen en is erg positief over het simpele idee.

Nu ik t.z.t. nieuwe motorsteunen wil bestellen, zo het een mooie gelegenheid zijn om iets dergelijks in elkaar te fabrieken of te kopen. Zeker omdat het 2.1 blok redelijk heftig op en neer beweegt. Iemand een mening: do or don't???
Marco