rafael
Member
Member

lassen dorpels bertone

vr jun 23, 2006 22:20

Hallo,

Ik ga binnenkort nieuwe dorpels op mijn bertone zetten. Is er iemand in de buurt van Eindhoven die met een soortgelijke operatie bezig is? Ik zou graag wat inspiratie op willen doen. Aangezien de dorpels van een bertone identiek zijn aan die van een spider, zou ook een spider een goede inspiratiebron kunnen zijn.

Groeten,

Rafael

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: lassen dorpels bertone

za jun 24, 2006 00:30

Hoi Rafaël,
Ik heb op mijn site een heel verslag geschreven over het laswerk (dus ook de nieuwe dorpels inlassen) aan de Bertone die ik ook heb.
Dit is een precies klusje omdat je natuurlijk wil dat de deuren goed passen en de naden overal de zelfde dikte hebben.
Zie www.berlina.nl ga naar "restauratieverslagen"en klik op de pijltjes bij "1600 GT junior.
Mvg.Richard www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

bertonejaap
Guru Duplice
Guru Duplice

za jun 24, 2006 07:58

Rafael, een tip. Las een vierkante buis in de opening van het portier, voordat je de oude dorpel eruit slijpt. Je hebt dan meer stevigheid en minderkans dat de carrosserie doorzakt. Suc6
ooit: 5 x sud, 2 x 33 guilietta en 155 en 33 sw 1.7 145 1.4 ts 156 sw 1.8 ts, 147 1.6 ts

nu in het bezit van een 147 JTDm (150 pk) en een bertone 2l, is in restauratie

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 25, 2006 17:03

HO!!!!!!!
een dorpel van een spider hetzelfde als van een Bertone?
Klets!
Lariekoek!
kijk even op www.1750gtv.com en zie hoe je dat doet. Heb je GEEN ervaring, dan kan ik slechts zeggen DOE HET NIET.
als je al niet in de gaten hebt wat het verschil is tussen een spider dorpel en een bertone dorpel......
Als je het verprutst kan je deur niet meer goed in het slot, is de auto niet sterk, en wordt het een lelijk ding.

Rik

ongeveer 50 bertones van dorpels voorzien, en tientallen spiders, nu bezig met de laatste hand aan een spidertje.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: lassen dorpels bertone

zo jun 25, 2006 19:21

kijk even op www.1750gtv.com en zie hoe je dat doet. Heb je GEEN ervaring, dan kan ik slechts zeggen DOE HET NIET.
Als je het verprutst kan je deur niet meer goed in het slot, is de auto niet sterk, en wordt het een lelijk ding.
:thumbs:

Ik geef je gelijk RIk - heb ook al een beetje ervaring :wink: en je kunt vreselijk misgaan op een bert. Is inderdaad een auto van de niet gemakkelijke klasse om dorpels te vervangen - er zit vreselijk veel "lijn" van de dorpel tov de koets. Las je een beetje op zicht heb je de hele auto verkwanselt!
Het is niet dat ik jouw laskwaliteit onderschat maar zoals je het beschrijft denk ik: OEI ! Het zou zonde zijn om je mooie bert, die zie je namelijk al teveel: slecht dorpelwerk onder een bert die er dan vreselijk krom uitziet (in mijn ogen)

Wees gewaarschuwd - ga eens flink in de Bert studie - of besteed het uit!
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

rafael
Member
Member

zo jun 25, 2006 21:13

Bij wie kan ik dan zijn voor het laten lassen van de dorpels?

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jun 26, 2006 00:12

bij mij dus reeds........
:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Algemene Technische vragen”